România este una dintre țările membre ale Uniunii Europene cu cel mai redus consum de apă de la robinet. Conform datelor Statista, în anul 2021 s-au consumat doar 87 litri de apă de la robinet pe cap de locuitor, comparativ cu alte țări precum Italia, unde media se situează la 223 de litri, sau Novergia, cu 189. Acest lucru poate fi determinat de calitatea scăzută a apei, fenomen confirmat și de topul Environmental Performance Index, realizat de universitatea Yale, care plasează țara noastră pe locul 60 în topul global al calității apei. Cu toate acestea, există măsuri care pot fi luate pentru a încuraja consumul de apă, susținând astfel o dezvoltare sănătoasă și corectă a oamenilor, precum filtrarea apei.
„În România, situația este foarte asemănătoare cu cea din alte țări, unde apa de calitate de la robinet nu este disponibilă peste tot. Oamenii preferă apa filtrată, iar noi avem o soluție excelentă pentru această categorie de clienți. Cu ajutorul filtrului unic brevetat în Japonia, care face parte din carafa LUCY – unul dintre cele mai populare produse din portofoliul nostru, consumatorii se pot bucura de apă proaspătă.
De asemenea, clienții din România preferă recipientele noastre reutilizabile, care păstrează băutura la aceeași temperatură pe tot parcursul zilei datorită oțelului inoxidabil de înaltă calitate”, declară Katerina Navratilova, CEO Waterdrop CEE.
Cu toate acestea, recipientele reutilizabile, precum și microdrink-urile, trebuie produse într-un mod sustenabil, care să nu pună în pericol sănătatea consumatorilor, ci din contră, să o susțină.
„Procesul de creare a produselor Microdrinks a fost unul dificil și a durat mai bine de 2 ani. Am fost nevoiți să facem față mai multor provocări, precum găsirea unor furnizori de ingrediente certificate adecvate, deoarece acestea provin din întreaga lume, pentru a putea asigura cea mai înaltă calitate. Pentru a crea combinațiile potrivite de arome, încercăm în mod constant să venim cu noutăți, ținând cont de părerile consumatorilor noștri din comunitatea Waterdrop.
În ceea ce privește ambalajul cuburilor Microdrinks, trebuie evidențiat faptul că acesta nu conține lipici sau alte ingrediente artificiale nocive, fiind în armonie cu valorile noastre privind protejarea mediului înconjurător.
La fel se întâmplă și cu accesoriile. Prioritatea noastră rămâne calitatea durabilă și designul unic, care să ne distingă de concurență”, continuă CEO-ul Waterdrop CEE.
Tendințele actuale în materie de consum și sustenabilitate deschid ușa pentru produse inovatoare pe piața românească, precum Waterdrop. Cu abordarea unică a brandului în ceea ce privește hidratarea și sănătatea, Waterdrop deține un mare potențial de a atrage consumatorii români și de a contribui la îmbunătățirea stilului lor de viață.
„Dorim să ne continuăm misiunea pe care ne-am propus-o de la bun început, care se regăsește și în sloganul nostru – Drink More Water! (Bea mai multă apă!) – aceea de a motiva oamenii să bea apă, fără riscul de a ingera microplastic și de a informa întreaga societate cu privire la importanța eliminării deșeurilor de plastic din industria băuturilor. Suntem pionierii acestui concept care promovează un regim de hidratare sustenabil, iar obiectivul nostru este să devenim lideri în acest domeniu, în fiecare țară în care suntem prezenți. Suntem în contact zilnic cu clienții noștri și le ascultăm dorințele, pe care le transformăm în realitate, în special în ceea ce privește cuburile Microdrinks și aromele acestora”, explică Katerina Navratilova.
Waterdrop folosește tehnologia și inovația pentru a promova sustenabilitatea în produsele și operațiunile sale, încercând să reducă la minimum amprenta ecologică. De exemplu, toate magazinele Waterdrop sunt dotate cu robinete ușor de accesat de către vizitatori pentru a-și umple sticlele cu apă. Mai mult decât atât, compania economisește contribuie activ la reducerea ambalajelor și a amprentei de CO2.
„Acest lucru se datorează unei metode revoluționare de ambalare care economisește până la 97% din costurile de ambalare și CO2 prin eliminarea transportului inutil. Această modalitate de ambalare poate include ambalaje compacte și ușoare, care reduc deșeurile și emisiile în timpul transportului deoarece ocupă un spațiu redus. În plus, eliminăm orice plastic în timpul procesului de producție.
Suntem la fel de atenți și la companiile de transport pe care le alegem, întrucât acestea trebuie să îndeplinească aceleași criterii ecologice ca noi. Aceste măsuri au un impact pozitiv asupra mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a cantității de deșeuri produse, contribuind astfel la un stil de viață durabil”, explică reprezentanta companiei.
Pentru a se adapta contextului local, compania a trebuit să găsească modalități inovatoare pentru a-și comercializa produsele. Printre acestea se numără site-ul propriu, precum și partenerIi.
„Produsele Waterdrop sunt comercializate în România atât prin intermediul site-ului propriu, cât și pe cel al principalului distribuitor – Notino. Strategia noastră de marketing se bazează pe publicitatea online, dar și pe rețelele de socializare. PR-ul joacă, de asemenea, un rol puternic în activitatea noastră, prin care construim notorietatea brandului”, a completat Katerina Navratilova.
Pe lângă acestea, brandul contribuie activ la educarea consumatorilor cu privire la necesitatea de adoptare a unui stil de viață sănătos. Deși apa de la robinet nu reprezintă o soluție sigură, iar apa îmbuteliată poate fi costisitoare, apa filtrată reprezintă o alternativă potrivită, care limitează riscurile contaminării și care nu ridică costuri ridicate. Mai mult, consumul de apă este principalul factor benefic sănătății corpului, astfel că respectarea recomandărilor privind consumul a 2 litri de apă zilnic este absolut necesară.
„Pentru a crește gradul de conștientizare și acceptare a produselor pe teritoriul României, ne propunem să lansăm pe viitor diferite campanii de marketing și să inițiem colaborări cu diferiți creatori de conținut români, relevanți pentru segmentul nostru de activitate și chiar să organizăm evenimente cu teme precum sănătatea și sustenabilitatea. De asemenea, continuăm să folosim social media și platformele online pentru a ne face și mai cunoscuți pe piață”, declară Navratilova.