Google Shopping Ads Setup Ghid

Dacă activezi în online marketing sau în industria e-Commerce, cu siguranța știi despre noul tool pus la dispoziție de Google, numit Google Shopping Ads. Acesta reprezintă un nou tip de publicitate pentru e-Commerce, asemănător cu Remarketing Dinamic, care-ți permite să plasezi publicitate pentru produsele pe care dorești să le vinzi direct în Google Search Engine Result Pages(SERPs).  

Și mai simplu spus, Shopping Ads funcționează pe baza unui feed de produse care ține constant cont de recomandările Google. Acest nou produs Google poate fi accesat din Google Merchant Center

Asta înseamnă că, dacă cineva caută un produs pe care magazinul tău online și concurența îl vinde, Google va afișa reclame relevante căutării, care într-un final, dacă utilizatorul face click pe anunțul tău, Google îl va duce direct în pagina de produs a site-ului tău. 

De ce aleg magazinele online Google Shopping Ads?

  • Reprezintă o modalitate completă de a include imagini specifice ale produsului; 
  • Afișează produsele de interes ale consumatorului fix în prima parte a paginii Google. Deci, mai ușor de accesat = o conversie mai rapidă.  
  • Include informații suplimentare care cresc engagementul; 
  • Trece consumatorul prin funnels de influentare spre vânzare, fapt ce favorizează conversia. 

Cum funcționează Google Shopping Ads? 

Configurarea unei campanii de Shopping Ads este complet diferită față de crearea unei campanii de search în Google. Aceasta din urmă se bazează pe licitarea pe cuvinte cheie relevante în funcție de căutările utilizatorului în Google.

În ceea ce privește crearea unei campanii de Shopping Ads, magia se petrece în platformă Merchant Center. Această îți permite să încarci detalii legate de produse prin intermediul așa numitului “product data feed”-un fișier care include o lista de date și atribute bazate pe textele dintr-un magazin de e-Commerce. Fișierul include detalii despre produs care sunt afișate, promovate sau cumparate online în mod unic. 

Cele mai utilizate două formate pentru încărcarea fluxului de date: text (.txt) și XML (.xml

 Cele mai importante domenii utilizate în product data feed: 

  • Product ID – ID utilizat spre identificarea unui produs;
  • Title – numele produsului, textul afișat la prezentarea produsului in Google;
  • Description –  textul afișat atunci cand se realizează click pe produs;
  • Link – link-ul cu trimitere la pagina de produs;
  • Image Link – link-ul cu trimitere la imaginea afișată a produsului;
  • Availability – Status (daca produsul se afla sau nu un stoc)
  • Price – pretul produsului și moneda (Euro, Dollar, Leu, etc.)
  • GTIN – Global Trade Item Number (GTIN)
  • MPN –  Manufacturer Part Number (MPN)

Google se folosește de aceste detalii atunci când se realizează o căutare spre a afișa cele mai relevante produse. 

Merchant Center & Google Shopping Ads Setup 

După configurarea contului de  Google Merchant Center și încărcarea feed-ului, trebuie să trimiți o solicitare de aprobare între conturile Google Ads și Merchant Center. Acest lucru va permite datelor despre produs să circule din Merchant Center către Google Ads spre a fi utilizate în campaniile de publicitate. 

 Cum faci setup-ul contului de Google Ads? 

  1. În contul de Merchant Center, accesează pictograma drop-down cu 3 puncte, urmat de click pe Account linking;
  2. Selectează Google Ads;
  3. In “Your Google Ads Account” caută  Google Ads customer ID (numarul din 10 cifre) al contului pe care dorești sa il conectezi. Codul îl poti gasi mereu în partea de sus a oricarei pagini Google Ads, lângă adresa de e-mail. 
  4. Click Link.

* Link requests mereu este realizat din Merchant Center. În Merchant Center poti conecta mai multe conturi de Google Ads, sau un singur cont Google Ads la mai multe conturi Merchant Center.

Optimizarea product data feed

Pentru a avea rezultate optime, acordă atenție cuvintelor cheie în momentul în care realizezi research-ul. Acestea trebuie sa fie relevante și valoroase pentru a putea corespunde cautarilor utilizatorilor.

Product data feed este singurul mod în care motorul de căutare comunică intre user’s search query și produsele de pe site-ul tău.

Cum să faci setup-ul campaniei de Google Shopping

  1. Conectează-te în contul de  Google Ads;
  2. In partea stangă a meniului, click pe Campaigns;
  3. Click the plus button, apoi click pe New campaign.;
  4. Pentru “Campaign Type” selecteaza Shopping si click Next.
  5. Alege tipul de campanie – Merchant Centre Account, Bidding Strategy, Budget, Devices, Location & Network;
  6. Click  pe Save & Continue;
  7. Crează un Ad group;
  8. Alege un Ad group type:
  • Product Shopping Ads – atunci când utilizatorii caută termeni specifici, cum ar fi “cizme de drumeție dama”, aceștia vor vedea imaginea produsului și apoi vor face click pe Ad pentru a face comanda;
  • Showcase Shopping Ads – util pentru căutările generale ale utilizatorilor, cum ar fi „echipament pentru drumeții” – aceștia vor vedea imaginea produsului, vor face click pe produs pentru a obține informatii specifice despre anuntul publicitar si pentru a citi info despre compania care-l promovează, ca spre final să facă conversia;
  • Local Inventory Ads – această setare afișează utilizatorilor produse și detalii (stoc, orarul) despre magazinele care se află în proximitatea lor.
  1. Dacă rulezi campanii de puțin timp Shopping Ads, alege opțiunea “shopping for now”. 
  2. Ad Group name și click Save.
  3. Ajungi pe “product group tab”, și in “All Products” vei vedea toate produsele din contul tău, listate în feed. 
  4. Pentru a urma o strategie și mai specifică poti imparti grupurile de produse prin intermediul subdiviziunilor.

Ne bucuram ca ai parcurs pana aici ghidul de setup pe care trebuie să îl faci, dacă doresti să activezi cu reclame direct in Google Search Engine Result Pages(SERPs). 

De asemenea, pentru a înțelege mai detaliat cum functioneaza Google Shopping Ads, îți recomandăm să te informezi și pe platforma Google, loc în care sunt explicate pas cu pas toate detaliile de care trebuie sa tii cont atunci când realizezi un setup de campanie. 

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata