Procter & Gamble a majorat prețurile cu aproximativ o zecime în portofoliul său de produse de consum în ultimul trimestru, determinând cumpărătorii presați financiar să cumpere mai puține articole de la cel mai mare producător mondial de bunuri de uz casnic.
Rezultatele de vineri ale companiei din spatele lichidului de spălat Fairy, a pastei de dinți Oral-B și a scutecelor Pampers au arătat că a crescut semnificativ prețurile în toate cele cinci divizii principale ale sale în cele trei luni până la sfârșitul lunii martie.
Creșterile de prețuri de la P&G, care produce, de asemenea, șamponul Head & Shoulders, tampoanele Tampax și aparatele de ras Gillette, sunt cel mai recent semn al presiunilor inflaționiste persistente cu care se confruntă consumatorii la nivel mondial.
Volumele de vânzări ale P&G au scăzut cu 3% în această perioadă, dar prețurile mai mari au permis companiei cu sediul în Cincinnati să producă vânzări nete de 20,1 miliarde de dolari în acest trimestru, o creștere de 4% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Grupul de referință al produselor de consum și-a lăsat neschimbate previziunile privind câștigurile pentru anul până la sfârșitul lunii iunie, dar și-a majorat previziunile privind veniturile. P&G a declarat că acum se așteaptă să crească vânzările anuale pe bază organică cu 6%, comparativ cu un interval anterior de 4 până la 5%.
Sursa – www.ft.com