Cum să fii mai eficient la birou

Munca ne ocupă tuturor mare parte din zi, iar pentru a simți că timpul trece mai repede și cu folos, treaba trebuie să meargă șnur de la momentul în care intri în birou dimineața, până la cel în care „rupi ușa”, la sfârșitul programului. Dacă lucrurile ar decurge așa în fiecare zi, mersul la muncă ar fi o plăcere și o încântare, dar din păcate există și perioada în care ai senzația că astrele nu se aliniază deloc în ceea ce te privește. Nu te mai poți concentra nici măcar pentru cel mai simplu task, te trezești cu gândurile zburând aiurea atunci când șeful tocmai explică niște lucruri esențiale, iar deadline-urile te presează zilnic și te țin la birou peste program.

Eficiența ta se apropie vertiginos de zero și trebuie să faci neapărat ceva să îndrepți lucrurile, iar dacă ești confuz în această privință, îți oferim câteva sfaturi ușor de pus în aplicare.

 

Fă-ți ordine pe birou

Mediul în care lucrezi are o influență deosebită asupra eficienței activității, iar dacă în birou domnește haosul, în mod sigur aceasta e una din cauzele problemelor tale. Sacrifică o zi liberă sau rămâi într-o seară după program pentru a face ordine în birou. Fă o selecție a lucrurilor și documentelor de care ai nevoie și a celor pe care trebuie să le arunci, iar atunci când ai mai eliberat din spațiu pune totul în ordine. Ai nevoie de câteva accesorii cum ar fi tăvițele de documente în care să păstrezi la îndemână documentele folosite frecvent, organizatoare pentru birou, utile pentru păstrarea documentelor într-o anumită ordine, astfel încât să fie ușor de găsit și suporturi verticale, în care poți păstra documentele fără să-ți ocupe foarte mult loc.

 

Menține biroul curat și aerisit

Fă-ți un obicei ca înainte de a pleca acasă de la birou să deschizi fereastra câteva minute, să arunci hârtiile nefolositoare și alte resturi, după care să golești coșul de gunoi. De asemenea, pregătește-ți pe birou documentele de care vei avea nevoie în ziua următoare, astfel încât să găsești biroul curat și aerisit, și să nu mai pierzi timpul căutând materialele necesare task-urilor pe care le ai de îndeplinit. În măsura în care spațiul îți permite, din birou nu trebuie să lipsească nici câteva plante decorative, care dau un aspect plăcut și împrospătează aerul.

Citeste si:  5 idei pentru un mic dejun rapid și sănătos

 

Evită să faci multitasking

Chiar dacă ți se pare că ai prea multe lucruri de făcut într-o zi, nu încerca să te ocupi de mai multe task-uri în același timp. În loc să te grăbești să rezolvi mai multe lucruri deodată, e mult mai eficient să-ți faci o agendă în care să treci zilnic sarcinile pe care le ai de îndeplinit și să le prioritizezi. Este mult mai ușor să faci lucrurile pe rând, la timpul lor, decât să le începi pe toate deodată și apoi să te pierzi pe parcurs. De asemenea, te sfătuim să începi cu task-urile mai dificile, pentru că în prima parte a zilei te poți concentra mai bine.

 

Fă pauze scurte

Cea mai importantă este pauza de prânz, pe care nu trebuie să o sari din schemă, oricât de ocupat ai fi. Fă-ți timp cel puțin o jumătate de oră pentru masa de prânz și încearcă să te detașezi de problemele de serviciu atunci când mănânci.  Servitul mesei la birou, în timp ce lucrezi, este total nerecomandat, pentru că nu te poți concentra suficient și riști să pătezi cu mâncare documente importante ori să verși conținutul unui bol în tastatură.

În afara pauzei obligatorii de la prânz, ia-ți un răgaz de 5-10 minute după fiecare sarcina îndeplinită, timp în care trebuie să te ridici de la birou și să faci puțină mișcare.

 

Ținând cont de aceste sfaturi randamentul tău la birou se va îmbunătăți de la o zi la alta și în scurt timp vei reuși să revii și să te menții la forma maximă, fără foarte mari eforturi.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata