Contabilitatea firmei – de ce lucruri ai nevoie

Ești un antreprenor la început de drum sau un om de afaceri cu experiență, în orice situație te afli, ai nevoie de servicii de contabilitate. Pe de altă parte, dacă ești un profesionist în finanțe și te ocupi de contabilitatea mai multor companii, de asemenea trebuie să te asiguri că ai un necesar de echipamente și dotări care să-ți permită să îndeplinești la timp sarcinile care-ți revin.

Pentru toți cei interesați de acest domeniu complex, am pregătit o listă cu cele mai importante aspecte ale problemelor legate de contabilitatea firmei – de ce lucruri ai nevoie și cum să coordonezi o astfel de activitate care implică lucrul cu cifre, cu oameni și cu autorități ale statului.

Alege o aplicație performantă de contabilitate

Ca să ai succes în acest domeniu, trebuie să alegi o aplicație bună pentru contabilitate și gestiune, care să acopere toate situațiile din cadrul activității tale: salarizare, imobilizări, înregistrări de note contabile, evidențe separate și automate pentru cheltuieli în avans, note interne de recepție, fișe de producție, evidența TVA-ului la încasare, închidere automată de venituri și cheltuieli, declarații fiscale, balanțe și bilanțuri contabile.

Chiar dacă ai o firmă mică și ai apelat la colaborarea cu o firmă de contabilitate, implică-te în alegerea aplicației, explică specialiștilor respectivi care este specificul activității tale și stabiliți împreună care este cea mai bună variantă de lucru.

Investește în achiziționarea de softuri performante, cu licență, ca să ai acces automat la update-uri de soft și la ultimele noutăți legislative. Asigură-te că ai instalat aplicații antivirus potrivite pentru acest gen de programe, ca să nu ai probleme legate de securitatea datelor, mai ales că sunt utilizate informații financiare, detalii sensibile despre furnizori, clienți și salariați.

 

Citeste si:  Legislație și Prevederi pentru Ambalajele Biodegradabile

Realizează documentele justificative în mod corect

Fie că realizezi în cadrul firmei contabilitatea sau ai externalizat acest serviciu, trebuie să realizezi la timp și în mod corect documentele justificative. Ai nevoie de formulare tipizate, ca să te asiguri că livrezi datele cerute într-un format compatibil cu cel din softul contabilului.

Solicită formatele potrivite pentru afacerea ta și instruiește angajații din departamentele economic, administrativ, aprovizionare și transport să completeze corect toate rubricile necesare. 

Verifică periodic dacă aceste documente justificative sunt completate la timp, ca să nu acumulezi întârzieri ce pot să deregleze activitatea de contabilitate și să îngreuneze depunerea declarațiilor fiscale.

Ține legătura cu departamentul de resurse umane și urmărește documentele legate de pontaje și salarizare.

Stabilește un mod de comunicare eficient 

Pentru contabilitatea firmei ai nevoie de o comunicare eficientă între departamente și între contabili și șefii de departamente. Asigură angajaților tăi echipamente de birou performante: laptop, telefon, conexiune de înaltă viteză la internet, ca să lucreze repede și să fie permanent în legătură unii cu alții.

Investește inteligent într-un sistem intranet și utilizează platforme colaborative care să creeze comunități profesionale eficiente și proactive. Astfel, partea inițială de  introducere a notelor contabile cu toate registrele aferente este mai ușor preluată în fluxurile contabile.

Dacă pui la punct un sistem de comunicare eficient, reușești să generezi documentele în formatul prevăzut de legislație, cu toate elementele standard și obligatorii incluse deja, ca să nu fie nevoie să se revină asupra lor și să se irosească timp prețios.

 

Citeste si:  Cum afectează această perioadă sectorul stomatologic?

Ține seama de ce lucruri ai nevoie pentru contabilitatea firmei și vei avea succesul dorit în organizarea activităților tale!

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata