Sărbătoarea reconstituie întregul ritual al nunţii tradiţionale din zonă, cu cerutul miresei, bărbieritul mirelui, hora miresei, ruperea colacului, descălţatul naşilor, trânta voinicilor şi ridicatul bolovanului şi este un prilej de a prezenta turiştilor veniţi în staţiune frumuseţea portului, dansului şi cântecului popular românesc din Covasna.
Un alt punct de atracţie pentru turişti este Planul înclinat dintre Covasna şi Comandău, folosit pe vremuri la transportul buştenilor din pădure prin contrabalansarea a două vagoane aflate la capete opuse.
Vagonul încărcat cu lemne cobora, iar cel gol urca folosind forţa gravitaţională şi diferenţa de nivel de aproape 300 de metri dintre cele două staţii. Din păcate, Planul înclinat, construit în anul 1890, a fost distrus în 1999 într-un incendiu, dar autorităţile vor să refacă acest monument industrial unic în Europa şi să îl transforme într-o atracţie turistică. De asemenea, vor să refacă acea cale ferată îngustă dintre staţiunea Covasna şi localitatea Comandău pentru ca turiştii să se poată plimba cu mocăniţa prin pădure.
Autorităţile au cumpărat mai multe locomotive cu abur, vechi de peste o sută de ani, cu gândul de a le recondiţiona şi aduce în spaţiul public ca atracţii turistice. Trei din cele opt locomotive sunt deja expuse — una, fabricată în anul 1909, poate fi văzută în faţa Gării din Sfântu Gheorghe, iar alte două, ceva mai tinere, care ar fi ajuns la fier vechi dacă nu erau salvate, sunt expuse la intrarea în Valea Zânelor, mai exact în apropierea Spitalului de Cardiologie.
Celelalte locomotive, de fapt cele mai vechi şi valoroase, sunt ţinute deocamdată în depouri până se vor găsi bani pentru recondiţionarea lor. Printre ele şi o locomotivă Krauss, aflată pe lista obiectelor de tezaur naţional, care a fost fabricată în Germania şi a supravieţuit celor două războaie mondiale. Locomotiva aceasta a ”jucat” în filmul românesc ”Profetul, aurul şi ardelenii”, turnat în localitatea covăsneană Comandău. Pe cazanul locomotivei Krauss este scris anul 1914, iar autorităţile ar vrea ca anul acesta, când se împlinesc o sută de ani de la fabricarea ei, să poată funcţiona. De aceea au şi demarat o campanie publică de strângere de fonduri pentru refacerea locomotivei.
Turiştii veniţi la odihnă şi tratament în staţiunea Covasna mai pot vizita casa memorială a orientalistului maghiar Korosi Csoma Sandor (1784 — 1842) din Chiuruş, creatorul primului dicţionar englez-tibetan din lume. Mânat de dorinţa de a găsi originile poporului maghiar, acesta a plecat în lume în urmă cu mai bine de 200 de ani, ajungând în Tibet şi apoi în India, unde a rămas până la sfârşitul vieţii.
În Valea Zânelor mai există o vilă de vânătoare construită pentru Nicolae Ceauşescu, dar care nu este deschisă turiştilor, în ultimii ani fiind folosită ca vilă de protocol. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)