ING Bank România avertizează clienții cu privire la tentative de fraudă în care indivizi pretind a fi angajați ai băncii, încercând să obțină date personale pentru a accesa conturile bancare sau pentru a șantaja. Banca recomandă prudență maximă și îi sfătuiește pe clienți să nu răspundă solicitărilor de acest gen, oferind totodată exemple despre cum pot fi identificați infractorii care încearcă să obțină informații confidențiale.
Avertisment ING Bank pentru toți românii. Li se pot goli conturile
Cei de la ING Bank au dorit să transmită românilor un mesaj prin care prezintă pas cu pas modalitatea prin care infractorii le pot goli conturile. Vă prezentăm în cele ce urmează mesajul reprezentanților băncii.
Cum funcționează frauda numită „impersonare”?
O persoană (fraudator) se prezintă drept angajat ING pentru a prelua acces în sistemul băncii sau la contul tău de client ING. Deseori, fraudatorul te va contacta în calitate de „reprezentant al băncii”, cu scopul de a obține acces la conturile tale. Ce vrea să obțină de la tine: date personale – user, parola, codul de autorizare a aplicației de internet banking, numărul cardului, data lui de expirare, CVV, sau chiar bani.
Ce urmărește
- să-ți fure identitatea și să folosească datele tale personale în mod fraudulos;
- să obțină accesul neautorizat și să utilizeze cum vrea banii tăi;
- să-ți ia banii din cont/credit;
- să te șantajeze.
Cum îți dai seama dacă e sau NU e angajat ING?
- Dacă numărul are un prefix din străinătate, NU e angajat ING
- Dacă adresa de email pare suspicioasă, NU e angajat ING
- Dacă nu știe numele sau prenumele tău când te sună, NU e angajat ING
- Dacă îți cere user și parola pentru Home’Bank, NU e angajat ING
- Dacă îți cere datele de pe card – față și verso, inclusiv cod CVV, NU e angajat ING
- Dacă îți cere acces la calculator / tabletă / telefon, NU e angajat ING
- Dacă te pune să instalezi o aplicație prin care să preia controlul asupra dispozitivului tău, NU e angajat ING
În cazul în care ai suspiciuni legate de un apel / email / mesaj primit, sună la numărul de pe spatele cardului și verifică dacă persoana care te-a contactat e angajat ING.
Ce faci în cazul în care crezi că ești ținta unui atac?
Verifică ultimele tranzacții și contactează banca dacă observi tranzacții pe care nu le recunoști;
Blochează-ți imediat cardurile bancare, dacă ai orice suspiciune că ele au fost compromise;
Sună la bancă pentru a verifica numele persoanei care te-a apelat;
Contactează banca și poliția.