În România, șoferii nu trebuie să își pună anvelope de iarnă de la o dată anume, ci în funcţie de vreme și de starea în care se află drumurile publice. În schimb, în Austria, de la data de 1 noiembrie, anvelopele de iarnă sunt obligatorii. Potrivit asociației de automobiliști ÖAMTC, românii care locuiesc în Austria ar trebui să își facă de acum o programare pentru schimbarea anvelopelor.
Astfel, „Dacă apare brusc iarna, garajele sunt ocupate timp de săptămâni întregi. În plus, poate fi foarte frig noaptea sau la altitudini mai mari chiar și în octombrie, caz în care anvelopele de iarnă reprezintă un avantaj clar”, spune tehnicianul ÖAMTC Steffan Kerbl.
Înainte de a vă schimba anvelopele, trebuie să verificați și vechile anvelope de iarnă de pe mașina dumneavoastră.
În informaţiile sale, „Conform legii, adâncimea benzii de rulare trebuie să fie de cel puțin patru milimetri pe tot parcursul iernii, adică, în funcție de kilometraj, ar trebui să fie încă aproximativ șase milimetri la schimbarea anvelopelor. Compoziția cauciucului se întărește în timp, așa că ar trebui să vă gândiți la anvelope noi după aproximativ cinci sezoane. De asemenea, dacă sunt vizibile fisuri sau alte deteriorări – o investiție în siguranță care merită în orice caz”, a explicat Steffan Kerbl.
În plus, „În cazul în care mașina dumneavoastră are senzori de presiune a anvelopelor instalați în jante, trebuie să vă asigurați că și jantele anvelopelor de iarnă au senzori corespunzători.
Precizăm că, dacă trebuie să vă cumpărați anvelope de iarnă, clubul de mobilitate oferă orientare prin intermediul testelor extinse ale anvelopelor de două ori pe an. Membrii clubului de mobilitate pot beneficia de o verificare gratuită WinterFit. În plus, puteți să vă schimbați anvelopele acolo”, spune ÖAMTC Steffan Kerbl.
Și bicicletele și motocicletele trebuie să aibă anvelope de iarnă
În explicaţiile sale, „Nu uitați că și vehiculele, precum bicicletele și motocicletele, pe două roți au nevoie de anvelope pentru iarnă.
Oricine merge cu un moped în oraș iarna sau vrea să fie sportiv pe bicicletă în sezonul rece ar trebui să se gândească și la achiziționarea de anvelope de iarnă, din motive de siguranță. Datorită compoziției cauciucului și a benzii de rulare, acestea au cu siguranță avantaje față de anvelopele normale”, a spus tehnicianul clubului de mobilizare.
Mai mult, pe lângă anvelopele de iarnă, mașina dumneavoastră ar trebui să fie supusă unei verificări de iarnă.
Din punct de vedere auto, „Bateriile cu vechime redusă sunt cea mai frecventă cauză a defecțiunilor. În cazul în care bateria are o vechime mai mare de patru ani sau este folosită doar pentru călătorii scurte, aceasta trebuie verificată înainte de sezonul rece. Dar rezistența la îngheț a sistemului de spălare a parbrizului și a sistemului de răcire ar trebui, de asemenea, să fie verificată acum”, a precizat Steffan Kerbl.