Faptul că spațiul în care lucrezi îți poate afecta productivitatea nu este un secret. Numeroase studii au arătat că tot ce ține de amenajarea unui birou, de la compartimentarea spațiului la culorile alese și existența plantelor, poate afecta comportamentul, atitudinea, nivelul de satisfacție și performanță al unei persoane.[3]
Fie că ești managerul unei echipe, fie că ești un angajat, productivitatea este importantă pentru tine. În acest articol vei găsi câteva recomandări utile privind amenajarea biroului astfel încât acesta să devină un spațiu în care să se poată lucra cu plăcere și eficient.
1. Adu natura în interior
Studiile au demonstrat că persoanele care lucrează în birouri ”verzi” sunt mai fericite și mai productive. [5][6] Așa că dacă decizi să faci un singur lucru pentru a spori productivitatea, atunci investește într-o plantă sau două. Sunt numeroase plante deloc pretențioase când vine vorba de îngrijire.
O altă alternativă o reprezintă lichenii decorativi naturali stabilizați. Aceștia pot fi folosiți pentru a realiza diverse aranjamente ce vor înfrumuseța orice spațiu și te vor face să te simți mai aproape de natură.
2. Personalizează-și biroul
Angajații care au posibilitatea de a-și personaliza spațiul de lucru, de la organizare până la decor, nu sunt doar mai fericiți și sănătoși, ci și mai productivi. [1]
Fotografii, accesorii de birou personalizate, cana preferată – toate acestea reprezintă metode simple prin care poți face un spațiu să se simtă doar al tău, chiar dacă lucrezi într-un birou pe care îl împarți cu alte persoane.
Ca manager, lasă-ți angajații să adauge aceste tușe personale în spațiul în care lucrează. Dacă încă sunteți în etapa de amenajare a biroului, poți chiar să le ceri părerea atunci când alegi mobilierul de birou și alte elemente ce nu vor mai putea fi schimbate ulterior.
3. Acordă atenție iluminatului
Lumina este un factor adesea neglijat când vine vorba de amenajarea unui spațiu de lucru, deși este extrem de importantă. Iluminatul prost poate afecta sănătatea persoanelor care lucrează în acel birou, ceea ce va avea un impact negativ asupra productivității acestora. Folosește lumina naturală cât de mult posibil. [2]
Dacă biroul tău se află într-o încăpere unde nu intră prea multă lumina naturală, apelează la lămpi pentru a compensa acest neajuns și a crea un mediu de lucru plăcut.
4. Nu neglija importanța culorilor
Una dintre cele mai simple metode prin care poți îmbunătăți productivitatea o reprezintă culorile. Fiecare culoare poate avea un anumit efect asupra noastră așa că ține cont și de acest aspect când alegi culoarea pereților sau a obiectelor de decor.
Nu uita însă: un birou complet lipsit de culoare poate părea lipsit de viață, iar unul în care se regăsesc prea multe combinații de culori care obosesc ochiul nu va reprezenta neapărat un mediu de lucru plăcut.
5. Alege mobilier confortabil
Un spațiu de lucru confortabil îți permite să lucrezi cu plăcere și productiv, așa că alege mobila de birou potrivită. Acordă atenție în mod special scaunului pe care stai. Optează pentru unul care permite adoptarea unei poziții corecte și oferă suport lombar. Este un aspect extrem de important pentru o persoană care își petrece ore în șir la birou. [4]
O persoană își petrece cel puțin 8 ore pe zi la birou, așa amenajarea corectă a spațiului de lucru este un subiect căreia ar trebui să i se acorde mai multă atenție.
Lucruri simple, precum includerea plantelor în decor, folosirea luminii naturale, alegerea culorilor potrivite și a unor piese de mobilier ergonomice, pot avea un impact pozitiv semnificativ asupra modului în care lucrează o persoană și a productivității acesteia.
În plus, reprezintă trucuri ce pot fi folosite fie că se lucrează de acasă, fie că mai mulți angajați împart același birou.
Bibliografie:
- “Designing Your Own Workspace Improves Health, Happiness and Productivity.” ScienceDaily, 2022, www.sciencedaily.com/releases/2010/09/100907104035.htm. Accessed 13 Jan. 2022.
- Edwards, L, and P Torcellini. A Literature Review of the Effects of Natural Light on Building Occupants. 2002.
- Kamarulzaman, N., et al. “An Overview of the Influence of Physical Office Environments towards Employee.” Procedia Engineering, vol. 20, 2011, pp. 262–268, www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877705811029730, 10.1016/j.proeng.2011.11.164. Accessed 13 Jan. 2022.
- Mayo Clinic. “Office Ergonomics: Your How-to Guide.” Mayo Clinic, 2016, www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/office-ergonomics/art-20046169. Accessed 13 Jan. 2022.
- Raanaas, Ruth K., et al. “Benefits of Indoor Plants on Attention Capacity in an Office Setting.” Journal of Environmental Psychology, vol. 31, no. 1, Mar. 2011, pp. 99–105, 10.1016/j.jenvp.2010.11.005.
- “Why Plants in the Office Make Us More Productive.” ScienceDaily, 2014, www.sciencedaily.com/releases/2014/09/140901090735.htm. Accessed 13 Jan. 2022.