Pantofi de piele de damă: cu toc sau fără, ei sunt din ce în ce mai des combinați cu două lucruri comune: rujul roșu și fustele lungi. Ce legătură au cu inflația?
Despre inflație se tot vorbește și știm că trecem printr-o perioadă dificilă din toate punctele de vedere. Încet, încet apar discuțiile despre recesiune. Ei bine, în lumea modei, recesiunea nu împiedică tendințele în modă, ci le influențează. Online, s-a observat un fenomen straniu: combinația tipică de pantofi piele dama cu toc, cu fustă lungă și ruj roșu a devenit cunoscut ca un semn al recesiuni. Cum s-a ajuns la această concluzie?
Pielea, un material rezistent – primul motiv pentru care lumea revine la clasic
Atunci când investești în orice modele de pantofi de dama cu toc, investești într-o pereche care te va ține mai mult. Practic, este vorba despre economie pe termen lung. Acum este momentul de pregătire pentru ce va urma.
Teoriile modei și contextul socio-economic
Combo-ul cu fustă își are rădăcinile în diverse teorii socio-economice și istorice care vorbesc despre modul în care crizele economice influențează tendințele de consum. Este vorba despre teorii populare, nu științifice, dar fenomenul este fascinant și merită discutat.
- Ce simbolizează fusta lungă?
Pe scurt: în perioade de prosperitate, oamenii sunt mai dispuși să-și asume riscuri financiare. În vremuri de criză, revin la tradiționalism și conservatorism, alegând căile safe. Aceste schimbări de gândire se oglindesc și în modă – femeile ajung să poarte fuste lungi, să revină la ce era considerat “cuminte”. Pe scurt, oferă un sentiment de siguranță.
- Ce simbolizează tocurile și rujul roșu?
Deși tendințele economice dictează indirect ca ținutele să fie din ce în ce mai modeste, rujul și tocurile (cum sunt cele din magazinul online La Paloma) sunt un semn al puterii feminine. Este vorba despre dorința de a-ți exprima feminitatea într-un mod mai subtil. Rujul roșu, de-a lungul istoriei, a fost un simbol tăcut al feminismului și o modalitate pentru fiecare femeie să își recapete încrederea de sine.
Totuși, fiindcă aceste informații și teorii s-au răspândit rapid online, au creat un fenomen de profeție care s-a auto îndeplinit. Fiindcă s-a atras atât de mult atenția asupra acestor tendințe, casele de modă au profitat de acest lucru și au împins aceste trenduri înainte de vreme, figurativ vorbind. În viitor, am putea trece printr-o recesiune unde aceste tendințe să fie doar prevestitoare, dar nu cele care vor defini o eventuală criză.
“The Hemline Index” și “The Lipstick Index”
Teoriile nu a apărut din neant. The Lipstick Index este o teorie popularizată de Leonard Lauder în timpul recesiunii din 2001, care sugerează că femeile s-ar răsfăța cu rujuri și alte produse cosmetice mai accesibile în favoarea hainelor, care ar reprezenta o investiție mai mare.
The Hemline Index este și mai vechi – datând din anii 1920. Susține că lungimea fustei este invers proporțională cu starea economiei. Aici, amintim de riscuri și asumarea lor: femeile vor fi mai îndrăznețe și vor opta pentru fuste mai scurte în perioade favorabile economice. De aici, și popularizarea fustelor lungi, a tocurilor și a rujului roșu astăzi.
Contact:
info@lapaloma.ro
0771-715-257