5 moduri pentru a proteja confidențialitatea pe internet a companiei dumneavoastră

O încălcare a datelor se poate transforma într-o catastrofă pentru orice companie, în special pentru întreprinderile mici care ar putea să nu fie pregătite pentru această amenințare posibilă.

Raportul Symantec Internet Security Threat Report din 2015 a constatat că 60% din toate atacurile vizate au lovit companiile mici și mijlocii.  În calitate de proprietar a unei afaceri  sau  ca angajat, există o serie de pași preventivi pe care îi puteți aplica pentru a vă menține securitatea datelor companiei. Cel mai important pas  pentru a începe este să cunoașteți cauzele frecvente ale încălcărilor de date și cum să le evitați înainte de producerea daunelor.

S-ar putea să credeți că încălcările de date sunt cauzate în principal de accesul hackerilor din exterior. Deși acest scenariu apare frecvent în spațiul mass-media, este posibil ca o eroare a angajaților, cum ar fi un computer sau un dispozitiv mobil pierdut sau furat, ori descărcarea de software rău intenționată, pot ducela pierderea datelor sau la un incident de încălcare a datelor. Instruiți-vă angajații pentru a înțelege mai bine aceste riscuri și astfel puteți proteja mai bine datele companiei.

Pentru a proteja datele companiei dumneavoastră, este nevoie să aveți în vedere câteva aspecte foarte importante, printre care se numără:

1. Protejarea datelor din spațiul dumneavoastră de lucru

Dacă vă îndepărtați de birou în timp ce vă aflați în mijlocul unui proiect care include informații comerciale sensibile, luați unele măsuri de precauție pentru a proteja datele companiei de vizitatori sau de persoane neautorizate  să vadă aceste informații. Amintiți-vă aceste sfaturi simple pentru a vă păstra spațiile de lucru în siguranță: când vă îndepărtați de computer, blocați-l. De asemenea, vă puteți modifica preferințele pentru a solicita parola contului dumneavoastră de utilizator atunci când deblocați computerul. De asemenea, după imprimare, copiere sau fax, ridicați imediat documentele, păstrându-le în locuri sigure.

2. Utilizarea unui serviciu VPN eficient

De ce să apelați la un serviciu VPN? Deoarece acesta oferă numeroase avantaje, cum ar fi acces de la distanță, schimbarea adresei IP, creșterea performanței online și o viteză mai rapidă a sistemului, dar și un plus de securitate. Pentru a testa eficiența unui asemenea serviciu, încercați gratuit cel mai bun VPN pentru o perioadă de probă.Cum poate ajuta asta afacerea dumneavoastră? Există două cuvinte cheie: mai multă securitate și confidențialitate. De asemenea, este un instrument ideal pentru companiile care vor să comunice la distanță, deoarece conexiunea criptată face mai sigură partajarea datelor sensibile despre afacerea dumneavoastră  în mediul online.

3. Atenție sporită la schemele de phishing

E-mailurile de phishing sunt mesaje de e-mail false care pot fi utilizate de infractori și hackeri pentru a vă viza creditul și identitatea, pentru a obține controlul computerului și a rețelei sau pentru a vă fura parola și  accesa informațiile companiei. Ele apar adesea ca și cum ar proveni dintr-o sursă de încredere, cum ar fi compania dumneavoastră  de card de credit sau un alt furnizori și pot include deseori linkuri sau atașamente pe care vă cer să le descărcați. Ar trebui să ștergeți e-mailurile suspecte fără a le deschide.Înainte de a deschide un e-mail sau de a răspunde la orice solicitare de descărcare a fișierelor sau de a face clic pe linkuri, confirmați că provine  de la cineva cunoscut sau nu conține ortografie sau caractere neobișnuite.

4. Utilizarea de parole complicate

Folosirea unor  parole puternice și schimbarea lor în mod regulat face ca hoții să acceseze mai greu informațiile. Nu partajați niciodată parola cu nimeni. Alegeți ceva greu de ghicit, astfel încât este dificil de ghicit, dar ar trebui să fie și memorabil, astfel încât să puteți evita să îl notați pe hârtie sau pe alt dispozitiv. Dacă îl scrieți, păstrați-l într-un dulap sau sertar blocat.

Cele mai bune practici pentru parole puternice includ următoarele: parolele nu trebuie să conțină integral sau parțial numele sau ID-ul dumneavoastră, trebuie să aibă cel puțin șapte caractere și să conțină litere mari, litere mici, cifre și simboluri.

5. Atenție sporită în timpul călătoriilor

Dispozitivele portabile, inclusiv laptopurile, tabletele și smartphone-urile, pot fi mai ușor de pierdut și pot fi o țintă pentru hoți. Rețineți când vă conectați la sisteme securizate în locuri publice, astfel încât alții să nu poată vedea numele de utilizator și parola folosite.

Păstrați dispozitivul mobil cudumneavoastră în orice moment în timp ce sunteți la aeroport, în transportul public sau în orice spațiu public și nu îl lăsați niciodată în bagaje.  Când călătoriți cu mașina și aveți laptopul asupra dumneavoastră, puneți-l în portbagajul vehiculului. Luați-l cu dumneavoastră  când ajungeți la destinația finală. Nu vă stocați niciodată parola sau copiile de rezervă pe dispozitivele dumneavoastră mobile.

Când vă aflați departe de birou, păstrați-vă în siguranță laptopul, dispozitivul mobil și dispozitivele de stocare portabile ale companiei, cum ar fi unitățile flash.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata