Brandingul și cristalizarea miturilor din jurul său, cu Dochița Zenoveiov

Pentru multe companii, brandingul este un proces complicat și evaziv; precum alte concepte de identitate ale companiei, în jurul brandingului s-au cristalizat mai multe mituri, majoritatea dintre ele false. Brandingul bine-făcut nu trebuie să fie complicat, vag, evaziv și, cu siguranță, nici opțional. Dochița Zenoveiov este brand innovator la o agentie rebranding din București și vorbește despre cele mai întâlnite mituri din industrie de-a lungul timpului.

Mit: Brandingul este despre companie și produsul companiei

Realitate: Brandingul se consolidează, de fapt, în jurul consumatorului tău, nu în jurul companiei. Principalul motiv pentru care creezi o companie este că vrei să vinzi ceva unui anumit grup de oameni, iar dacă transformi procesul de branding într-un proces doar despre tine, vei consolida un brand deconectat de scopul său inițial. Esența brandului este să conecteze oameni și să genereze experiențe. Pentru a clarifica direcția, întrebarea Cum vrem să ne perceapă clienții noștri? este un început bun.

Brandingul este despre cum îi face produsul tău pe clienți să se simtă – doar așa obții claritate și autenticitate în nișă, cristalizând experiențe unice, care stau la baza formării identității tale.

Mit: Compania are un logo. Nu asta înseamnă branding?

Realitate: Limbajul vizual este necesar, dar nu suficient; elementele vizuale trebuie acompaniate de poziționarea brandului, valori, tone of voice-ul folosit, conținutul pe care îl oferi pe canalele de comunicare și lista continuă.

De exemplu, dacă un produs are atât un ambalaj interesant creat pe baza de design de ambalaj inovator, dar și o pagină de social media care furnizează conținut care informează sau emoționează, șansele ca publicul să rămân fidel sunt mult mai mari.

Mit: Brandingul înseamnă publicitate

Realitate: Brandingul este identitatea pe care o creezi, în timp ce publicitatea este felul în care îi prezinți lumii această identitate. Între cele două concepte există o relație de interdependență: fără un brand, nu ai cărui produs să îi faci publicitate, iar fără publicitate, brandul tău rămâne necunoscut.

Brandingul este mult mai profund decât lasă industria să se vadă; dincolo de logo și tagline, brandul e despre atmosferă, comunitate, mediul de lucru, în timp ce publicitatea leagă aceste concepte de experiențele consumatorilor tăi.

Mit: Odată ce consolidezi un brand, el trebuie să rămână definitiv

Realitate: Într-adevăr, e nevoie de timp și consistență pentru a te face cunoscut într-o anumită nișă, însă s-ar putea ca brandul tău să nu mai definească compania dintr-un anumit punct. Dochița Zenoveiov ne atrage atenția asupra câtorva momente în care brandingul nostru nu mai funcționează și trebuie să schimbăm ceva:

  • brandul atrage un tip de clienți cu care viziunea companiei nu rezonează;
  • brandul a evoluat drastic de când s-a implementat brandingul, motiv pentru care și acesta trebuie să se ridice la înălțimea așteptărilor;
  • ți-ai schimbat publicul țintă și brandingul actual nu atrage clienții către care te îndrepți;
  • prețurile tale s-au modificat, iar brandul îți pare acum prea „ieftin”;
  • website-ul și materialele de marketing nu mai reprezintă viziunea brandului.

În jurul brandingului se vor cristaliza în continuare numeroase mituri, majoritatea având ca punct de plecare confuzia între branding și advertising. Odată ce aceasta e elucidată, vom înțelege cum cele două nu pot exista independent, una fără cealaltă, dar și că brandingul nu este opțional pentru o companie de succes; într-un 2021 al digitalizării și modernizării continue, brandingul e pârghia care ne diferențiază de orice altă companie de pe piață.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata