De ce tot mai mulți copii devin vloggeri?

Vedem în ultimul timp un fenomen care a devenit mai degrabă obișnuit pentru generația de astăzi – foarte mulți copii care postează conținut video pe rețelele sociale. În timp ce unii își dedică timpul pentru a împărtăși lumii pasiunile lor (precum pictatul, cântatul la diverse instrumente sau chiar cu vocea), alții încearcă să îi învețe pe cei de seama lor să se joace cu fel de fel de obiecte sau jocuri (de la kendama, slime sau fidget spinner) – oricum ar fi, micuții pare că sunt determinați să aibă succes pe această platformă. Dar haideți să vedem de unde vine această dorință a lor de a deveni vloggeri și dacă (sau cum) ar trebui să îi susținem în acest demers:

YouTube-ul – noul lor televizor

Dacă până în prezent generațiile tinere erau captivate de televizor și ne amintim cu amuzament de acei copii care nu puteau fi dați din fața televizorului sau din mâinile cărora nu puteam desprinde telecomanda, acum se produce un alt fenomen, acela al migrării pe platforma YouTube. Accesul la desenele și melodiile preferate ale copiilor se face mult mai ușor prin această platformă, iar interacțiunea lor cu ea începe de la vârste foarte fragede. Ba mai mult, pe Youtube conținutul este și mult mai diversificat față de TV, cei mici având acces și la conținut distractiv, dar și la conținut educativ, ce le încurajează creativitatea. De altfel, cel mai popular canal de Youtube pentru copii la acest moment este al unui puști de 9 ani care face review-uri la jucării – el are peste 40 de milioane de subscriberi.

Acces facil la telefoane și tablete

Trebuie să recunoaștem, copiii din ziua de azi iau contact cu tehnologia și cu internetul încă de la vârste fragede – fie prin telefonul părinților sau poate chiar printr-o tabletă a lor, copii sunt introduși în lumea online-ului înainte de rosti primele cuvinte, iar acest lucru le oferă o abilitate superioară comparativ cu celelalte generații.

În plus, accesul copiilor la tehnologie și în special la platforme sociale precum este YouTube sau TikTok, le lărgește orizontul și le creează ocazii de a lua contact cu domenii și activități pe care nu le întâlnesc în viața de zi cu zi sau la care nu au acces. Acest lucru îi determină și pe ei să își dorească să experimenteze mai mult (chiar dacă este vorba doar de jocuri poate), dar aprinde și dorința lor de a-i învăța pe alții din ceea ce știu ei.

Echipamente pentru vlogging foarte accesibile

Industria echipamentelor de fotografie și înregistrare video a fost nevoită să urmărească acest trend al copiilor dornici să devină vloggeri și să le ofere suportul necesar din punct de vedere tehnico-digital, creând echipamente speciale pentru începători, dar și accesibile la preț. Pe lângă aparate foto care includ opțiunile de bază necesare vlogging-ului, s-a dezvoltat foarte mult și zona accesoriilor foto-video, de la mini-trepiede, lumini sau microfoane entry level, menită să contribuie la creșterea calității materialelor video realizate fără să fie nevoie de o investiție prea mare – au fost create în acest sens chiar și kituri complete pentru vlogging.

Anturajul online

Așa cum spuneam la început, există o mulțime de vloggeri tineri și foarte tineri care au succes pe Youtube și câștigă foarte bine din activitățile de pe platformă, însă unii dintre ei arată acest lucru și prin haine de la branduri de renume sau chiar mașini extrem de scumpe – această practică îi face pe urmăritorii lor să își dorească să obțină același stil de viață și să presupună că dacă se vor expune și ei pe Youtube vor obține același rezultat.

Generația extrovertită

Unul dintre pașii vitali ai acestui început de carieră în crearea de conținut pe internet este curajul. Chiar dacă majoritatea copiilor din generația actuală sunt mult mai extrovertiți și îndrăzneți decât eram noi la vârsta lor, aceștia tind să se rușineze dacă sunt filmați sau fotografiați de către adulți. Așadar, dacă observi potențial în copilul tău în direcția aceasta, încurajează-l să se exprime liber și să își manifeste pasiunile într-un mod constructiv, lucru care i-ar putea aduce și notorietate în mediul online printre cei de vârsta lui.

Toți acești factori contribuie la dorința copiilor din ziua de azi de a deveni vloggeri și, mai mult, de a transforma crearea de conținut video într-o carieră. Tu cum vezi acest trend?

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata