Rolul acizilor grași poate fi aflat de pe SkinIT – blog știri Romania !

Dacă ești genul de persoană preocupat de sănătatea ta și a celor dragi ție, cu siguranță știi multe despre ce presupune un stil de viață echilibrat, ce anume trebuie să consumi, cât de important este să faci mișcare zilnic, și altele asemănătoare. Nici chiar cei mai mici membri ai familiei nu sunt ”scutiți” de un trai sănătos, deoarece acesta reprezintă un bun start în viață pentru ei.

Cu siguranță ai auzit și tu de rolul pe care acizii grași Omega 3 îi au pentru o stare de bine a organismului. Cu toate acestea, nu ești încă prea bine lămurit despre felul în care aceștia pot contribui la dezvoltarea celor mici. Nu îți faci griji, acum poți afla mai multe despre acestea, doar citind cu atenție rândurile următoare.

Beneficii importante pentru organism

Acizii grași Omega 3 și 6 au, potrivit medicilor, un rol de mare importanță atunci când se urmărește dezvoltarea armonioasă a copiilor, deoarece aceștia contribuie la funcționarea corespunzătoare a sistemelor cerebral, ocular, imunitar și cardiovascular. De asemenea, nu uita nici de de cel de tip Omega 9, care poate fi sintetizat de organismul uman, și care asigură funcționarea în bună stare a sistemului cardiovascular, are grijă de nivelul trigliceridelor, dar controlează și glicemia în diabetul tip 2. Rolul acizilor grași este esențial și atunci când vine vorba despre afecțiuni ale pielii, distruge radicalii liberi, contribuie la întărirea sistemului imunitar și este indicat ca având rezultate bune în tratamentele împotriva cancerului. Acest acid se regăsește din plin în ulei de măsline și ulei de șofrănaș.

Cresc puterea de concentrare

Știm cu toții că micuții sunt ”argint viu”, și din acest motiv par că nu au suficientă răbdare pentru a duce la bun sfârșit o activitate. Dacă vrei să vii în ajutorul lor, potrivit unui blog stiri Romania, atunci folosește-te de beneficiile acizilor grași, pentru că au proprietăți care duc la creșterea puterii de concentrare. Și știai că DHA și EPA sunt principalii acizi grași Omega 3 folosiți în tratamentul copilașilor care suferă de ADHD, o tulburare comportamentală care se manifestă prin deficit de atenție și hiperactivitate sau impulsivitate?

Grăsimi bune pentru cei mici

În încercarea noastră de a trăi cât mai sănătos, am dezvoltat o adevărată fobie pentru cuvântul ”gras” și derivatele lui. Din necunoștință de cauză, multe dintre mamele din zilele noastre sunt de părere că grăsimea este ”boală curată” pentru cei mici, și de aceea evită total folosirea acesteia atunci când le prepară acestora mesele zilnice. Potrivit medicilor specialiști, trebuie să avem grijă însă să nu exagerăm cu aceste măsuri de prevedere pentru că da, este adevărat, cele mai multe grăsimi sunt nocive pentru organism. Dar există și acele grăsimi bune, care sunt de-a dreptul esențiale atunci când vine vorba despre dezvoltarea copiilor. Chiar dacă sunteți la început cu diversificarea, puteți recurge la unele ”artificii” pentru a ști că hrana copilului este alcătuită și din alimente bogate în omega 3 și 6, de care organismul lui are nevoie pentru o dezvoltare armonioasă. Cel mai la îndemână este uleiul de măsline, de bună calitate, din care puteți pune doar o linguriță în supa pe care ați pregătit-o pentru cel mic, în timp ce în piureul de legume puteți strecura și câte o bucățică de unt. Preparatele nu vor fi doar mai sănătoase, ci și mai gustoase, iar juniorul familiei va începe să mănânce mai cu poftă.

Nu uita de fructe si legume

La fel ca și în cazul copiilor, și atunci când vine vorba despre cei mici, pentru a beneficia din plin de rolul acizilor grași în organism, se recomandă ca aceștia să fie oferiți în combinație cu legume și fructe bogate în vitamina A, vitamina C, vitamina E, seleniu și zinc.

Renunță la prăjeli și la produsele de patiserie

Pentru ca micuțul tău să accepte fără mofturi prea mari un stil alimentar sănătos, este bine să nu fie înconjurat de tentații. Altfel spus, degeaba încerci tu să îl hrănești sănătos dacă observă că ceilalți membri ai familiei consumă altceva, care pare mai tentant pentru el. Prin urmare, pentru sănătatea lui, dar și a întregii familiei, trebuie excluse total acele grăsimi nesănătoase, acizi grași trans, sau, după cum scrie pe eticheta multor produse „uleiuri hidrogenate parţial”. Acestea se găsesc în general în multe alimente prăjite, produse de patiserie şi margarină. Schimbați-vă cu toții stilul alimentar și pregătește-i celui mic, dar și celorlalți membri ai familiei mâncăruri sănătoase și gustoase, bogate în grăsimi bune, de care organismul are nevoie în lupta lui de a se menține sănătos. Vei observa efecte pozitive destul de rapid: veți slăbi, valorile mari ale colesterolului sau ale glicemiei vor reveni la normal, chiar și oboseala nu va mai fi atât de accentuată.

Un copil sănătos și inteligent

Ce părinte nu își dorește ca mica sa minune să fie ”cel mai cel” în toate domeniile? De aceea, nu trata cu superficialitate rolul pe care acizii grași îl au în dezvoltarea celui mic. Nu este nevoie de suplimente alimentare, cel puțin în cazul copiilor. Acizii grași esențiali pot fi regăsiți și în unele legume precum spanac, broccoli, conopidă, dovleac. De reținut că prepararea termică nu distruge valoroșii acizi, așa că apelați la imaginație sau la ajutorul internetului pentru a pregăti mâncăruri delicioase și la care copilul nu va strâmba din nas.

Nu este greu ca micuțul dumneavoastră să crească sănătos și inteligent, așa cum îți dorești. Documentează-te cu mare atenție la acest capitol, respectă recomandările specialiștilor, iar rezultatele vor fi cele așteptate!

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata