Industria de gaming s-a dezvoltat destul de mult în ultima vreme și lucrurile nu se opresc aici. Estimativ, este o industrie de 200 de miliarde de dolari la nivel global. În toate formele sale, jocurile sunt o atracție ca un magnet. Din când în când, toată lumea preferă o deconectare de la cotidian pentru puțină distracție. Dacă este accesibilă, online și gratuită, cu atât mai mult.
Studiile realizate pe piața de profil, arată că orice tip de joc este o sursă de distracție. Chiar și când vine vorba despre cazinouri cu jocuri gratuite atât bărbații, cât și femeile, le preferă. Motivația? Pe primul loc este relaxarea de zi cu zi, pe loc secund este plăcerea de a juca, iar lista continuă cu motivații precum: plictiseală sau timp comun petrecut cu cei din comunitate, de obicei prietenii care au același joc ca pasiune preferă și să joace împreună.
Câți sunt dispuși să investească într-un astfel de hobby?
Deloc surprinzător, gamerii pasionați au devenit influenceri pe nișa lor și din această practică și-au creat și o sursă de venit. Vorbim despre cei care au canal online și ce fac este să împărtășească cu toată lumea strategia de joc și plăcerea în sine de a juca. Aici vorbim despre intenții de a plăti jocurile.
Însă marte parte din public preferă tot ce este mai la îndemână, gratuit. Jocurile online sunt la mare căutare. Sunt platforme dedicate care doar în schimbul efortului de a crea un cont de user răsplătesc cu bonusuri de bun venit.
Știați că… în curând gamingul va fi recunoscut ca sport în România?
Pentru cei care joacă la nivel pro și fac acest lucru în mod constant, situația s-ar putea schimba în viitor. Este propus ca gamingul să fie considerat un alt tip de sport în România și să aibă recunoaștere oficială. Asta înseamnă că cei aproximativ 30.000 de jucători profesioniști să aibă același statut ca și sportivii de mare performanță.
De asemenea din seria știați că, împărtășim câteva detalii despre această industrie, date ale studiilor efectuate până acum pe această nișă:
- Putem vorbi despre jucători pasionați în cazul celor care joacă cel puțin o dată pe săptămâna. Vârsta medie a acestora este de 27 de ani – bărbați și 32 de ani – femei.
- Unu din cinci români joacă online, unul din zece folosește tableta.
- 70% din jocuri sunt accesate de pe smartphone, urmat de laptopuri și pe ultimul loc sunt consolele.
Jocurile online rămân favorite
Probabil încă de la momentul în care am avut acces la mediul online și la puținele jocuri avea să înceapă acest val de popularitate. Jocurile online continuă să fie favorite cel puțin pentru jucătorii ocazionali. Adică cei care nu își doresc neapărat să se complice cu aplicații instalate.
Desigur, acum online-ul facilitează cu mult mai mult modul în care putem accesa jocurile de orice fel, precum și platformele sau aplicațiile dedicate. La ce ne putem aștepta în viitor de la industria de gaming?