Boeing și FAA nu dau vina pentru prăbușirile 737 MAX. Care este raportul Casei SUA

Două accidente Boeing 737 MAX care au ucis toți cei 346 de pasageri și echipajul de la bord au fost „culmea oribilă” a eșecurilor planificatorului și Administrației Aviației Federale (FAA), a concluzionat un comitet al Casei SUA după o investigație de 18 luni.

Accidentele „nu au fost rezultatul unui eșec singular, al unei greșeli tehnice sau al unui eveniment administrat greșit”, a declarat majoritatea democratică a Comitetului pentru transport și infrastructură al Camerei, în raportul său extrem de critic publicat miercuri.

„Au fost culmea oribilă a unei serii de presupuneri tehnice defectuoase din partea inginerilor Boeing, a lipsei de transparență din partea conducerii Boeing și a supravegherii extrem de insuficiente din partea FAA”.

737 MAX a fost împământat în martie 2019, după prăbușirea zborului Ethiopian Airlines 302 lângă Addis Abeba, carei- a ucis pe toți cei 157 de la bord.

În octombrie 2018, un Lion Air 737 MAX s-a prăbușit în Indonezia, ucigându-i pe toți cei 189 de oameni de la bord.

„Boeing a eșuat în proiectarea și dezvoltarea MAX, iar FAA a eșuat în supravegherea Boeing și certificarea aeronavei”, se menționează în raport, detaliind o serie de probleme în proiectarea avionului și aprobarea de către FAA a acestuia.

Citeste si:  Guvernul nu are în vedere acum un nou împrumut extern

Boeing a spus că „a învățat multe lecții grele ca și companie din accidente … și din greșelile pe care le-am făcut”.

Acesta a spus că a cooperat pe deplin cu comitetul Camerei și că lucrările de proiectare revizuite ale modelului 737 MAX au primit o analiză internă și externă intensivă, implicând peste 375.000 de ore de inginerie și testare și 1.300 de zboruri de testare.

FAA a dezvăluit într-o declarație că va colabora cu parlamentarii „pentru a implementa îmbunătățirile identificate în raportul său”.

Acesta a adăugat că este „concentrat pe avansarea siguranței aeriene generale prin îmbunătățirea organizației, proceselor și culturii noastre”.

Raportul a spus că Boeing a făcut „presupuneri defectuoase de proiectare și performanță”, în special în ceea ce privește un sistem cheie de siguranță, numit MCAS, care a fost legat atât de accidentele Lion Air, cât și de cele ale Ethiopian Airlines. MCAS, care a fost conceput pentru a ajuta la contracararea tendinței MAX de a se ridica, ar putea fi activat după datele de la un singur senzor.

FAA solicită noi măsuri de protecție pentru MCAS, inclusiv cererea de a primi date de la doi senzori, înainte de a permite 737 MAX să revină în funcțiune.

Sursa: reuters
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

close