Aston Martin spune că este înapoi pe drumul către profitabilitate după pierderile din 2020

Aston Martin se așteaptă aproape să dubleze vânzările și să se întoarcă spre profitabilitate anul acesta, după ce s-a scufundat mai mult în pierderi în 2020, când producătorul de automobile de lux a fost lovit de pandemie, și-a schimbat șeful și a fost nevoit să strângă bani.
Acțiunile companiei britanice au crescut cu 9% la începutul tranzacționării de joi, după ce a menținut o prognoză pentru aproximativ 6.000 de vânzări către dealeri anul acesta, pe măsură ce noua conducere își mărește performanța.

Producătorul auto ales pentru agentul secret fictiv James Bond a avut o perioadă grea de când a plecat în 2018, deoarece nu a reușit să îndeplinească așteptările și a ars din numerar, determinându-l să caute noi investiții de la miliardarul președinte executiv Lawrence Stroll.

Citeste si:  Azomureş va extinde la nivel naţional programul de cercetare a efectelor îngrăşămintelor asupra culturilor

Compania a înregistrat o pierdere de 466 de milioane de lire sterline (660 milioane de dolari) anul trecut, comparativ cu o pierdere de 120 de milioane de lire sterline din 2019, deoarece vânzările către dealeri au scăzut cu 42%, până la 3.394 de vehicule, afectate de închiderea showroom-urilor și a fabricilor din cauza covid19.

Pentru 2021, se așteaptă „să vadă primii pași către o rentabilitate îmbunătățită”, dar este probabil să înregistreze o pierdere înainte de impozitare, a spus producătorul auto.

„Sunt extrem de mulțumit de progresele realizate până în prezent, în ciuda faptului că am operat în aceste vremuri dificile”, a spus Stroll.

Aston a declarat că cererea pentru primul său vehicul utilitar sportiv, DBX, care a ieșit de pe linia de producție a fabricii sale din Welsh în 2020, a fost puternică într-un segment profitabil al pieței pe care a intrat pentru a-și lărgi atractivitatea.
Modelul a reprezentat 1.516 de livrări către dealeri anul trecut și compania se așteaptă la o creștere suplimentară în primul său an întreg de vânzări, inclusiv pe piața cheie a Chinei, unde rivali precum Bentley, de asemenea, au o cerere mare.

Citeste si:  200.000 de maşini rulate îşi schimbă, anual, proprietarul; autoturismele roz sau portocalii, dezavantaje la vânzare

„Nu am avut nici măcar o producție de DBX de o jumătate de an sănătoasă, așa că probabil vom vedea o creștere excesivă proporțională în China”, a declarat pentru Reuters directorul executiv Tobias Moers, care a preluat conducerea în august.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner