– Părinții din Iași care achită lunar suma de un milion de lei vechi pentru transportul copiilor lor la grădinița FEG („Fundația Ecologică Green”) nu sunt conștienți că, în fiecare zi, viața celor mici este pusă în pericol.
– Cristian Stanciu, directorul FEG, a admis că niciunul dintre cele patru microbuze ale instituției nu dispune de licențele necesare.
.
La prima vedere, microbuzul cu sigla „Grădinița FEG” pare un vehicul obișnuit; totuși, doar copiii și șoferii știu ce se ascunde sub vopseaua strident colorată.
„M-a durut sufletul să văd copiii luați pe sus de educatoare și înghesuiți în acel vehicul deteriorat. Vara se topeau de căldură iar iarna tremurau de frig. În plus, etanșeitatea era inexistentă; mașina se umplea rapid cu praf și fum”, ne-a relatat Gheorghe Beiu, fost șofer angajat la Fundația FEG.
Achiziționată prin „Geotop Construcții” SRL pentru utilizarea la FEG
Acesta a explicat cum deputatul Anghel Stanciu împreună cu fiul său Cristian Stanciu au „cumpărat o mașină veche de la firma «Prodan Impex» și au înregistrat-o pe numele firmei lor, «Geotop Construcții» SRL.
„După ce a fost folosit prin toate gropile din județ, mașina nu mai putea fi autorizată pentru transport persoane. Familia Stanciu a decis să o utilizeze pentru fundație.
Din punct de vedere tehnic, vehiculul era într-o stare deplorabilă; cutia de viteze avea probleme încă din momentul preluării”, a adaugat șoferul.
Sisteme de siguranță inadecvate
Mai alarmant este faptul că vehiculul nu are certificare pentru transport persoane, iar adaptarea sistemelor de siguranță pentru copii nici măcar nu a fost luată în considerare.
„Centurile erau montate doar la baza scaunului fără să asigure piepturile copiilor.
Astfel că orice frână bruscă ar putea duce la proiectarea acestora prin parbriz”, ne-a dezvăluit conducătorul auto.
„Cine nu e mulțumit poate apela la taxi!”
Cristian Stanciu a recunoscut că niciun microbuz al instituției nu are licențe corespunzătoare..
De remarcat este faptul că activitatea „Fundației Ecologice Green” (FEG) este autorizată din 1999; totuși,
„
A circulat defectuos fără control adecvat din partea ARR și RAR
Un aspect interesant este acela că,
de când Ordonanța nr. 109 privind normele legale ale transporturilor rutiere s-a implementat în 2005,
“Când am preluat mașina mi-am dat seama cât e deficitar acest vehicul.
Dupã aparitia problemelor si discutiile legate despre salariile restante au început acuzațiile ca eu am stricat masina si ca trebuie sa o repar eu,” povestește şoferului păgubit.
„Am dus-o in service si am reparat cutia folosind banii mei – cost total peste 12 milioane ROL – dar ei refuzã sã-mi ramburseze cheltuielile deoarece vor factura originalã,” concluzionează el supărător.”
Speranțe reduse în instanță
Chiar dacă fostului angajat i-au rezultat pierderi financiare semnificative datorită salariilor neachitate şi reparaţiilor necompensate,Cristian Stanciu continuând să joace roluri victimizatoare.
‘A luat maşina şi s-a făcut nevazut timp o saptamana fara sa anunte unde e (n.r.-microbuz-ul fiind in service). Când l-am recuperato m-a dat doar copia facturii.’ Ce garanție am eu asupra reparației? Eu sunt responsabil cu siguranţa copiilor’, afirmǎ el uitând complet perioada când înghesuia copiii într-un autovehicul avariat.”
Șoferului intenționează acum să acționeze legal împotriva fostului angajator sperând măcar recuperarea ultimului salariu restant – aproximativ 8 milioane ROL. “Nu cred însă ca voi recupera prejudiciile cauzate familiei Stanciu care profitǎ mereu pe spatele altora,” concluzionează revoltat şofer-ul.