Sfatul ministrului Virgil Popescu pentru românii care nu pot fi ajutați de autorități în cazul facturilor uriașe la energie

Virgil Popescu, ministrul Energiei, a spus la Digi24 că furnizorii nu aveau voie să mărească prețul energiei dacă au stabilit un preț fix timp de un an. În acest sens, Virgil Popescu anunţă că de  marți încep controale ANRE și ANPC la aceste companii, precizând că amenzile pot fi foarte mari: până la 10% din cifra de afaceri.

Astfel, de marți  31 august din acest an, începe controlul ANRE, împreună cu Protecția Consumatorului la toți furnizorii de gaze, despre acest lucru, ministeul Popescu a spus că furnizorii nu aveau voie să mărească prețul anunțat în oferta din luna mai.

În contextul scumpirilor, „Lucrurile sunt foarte simple, că am văzut tot felul de interpretări, unii spun că aveau voie să facă… Eu mențin același punct de vedere ca și ANRE: că nu aveau voie să facă. Nu aveau voie să mărească prețul pentru că în luna mai au anunțat oferta de la 1 iulie. Compania respectivă a anunțat prețul, cu preț fix pe un an de zile. Dacă tu modifici prețul și ai anunțat că e preț fix pe un an de zile, intri sub incidența a două legi: una e legea protecției consumatorului la ofertă înșelătoare, care nu are amendă așa de mare; a doua este amendă între 5 și 10% pe cifra de afaceri pe legea energiei, pe același lucru: ofertă înșelătoare”, a spus Popescu.

În opinia Ministrului Energiei, acesta a spus că societățile nu au nicio șansă să mărească facturile „decât dacă vor să ia amenzi între 5 și 10%, iar la nivelul acelei companii, credeți-mă că sunt sume fabuloase, care o să îi afecteze”.

Examplu, un client din județul Alba a primit, în weekend, o factură la energie de 28.000 de lei.

Însă, pentru românii care nu au mers pe orfertă cu preț fix nu se mai poate face nimic.

Din punct de vedere etic şi social, ministrul s-a adresat tuturor furnizorilor, cerându-le să fie corecți față de clienți și să nu abuzeze de poziția lor dominantă pe piață.

În contextul dat, despre românii care au semnat un contract în care au clauză de mărire și nu au mers pe ofertă cu preț fix, ministrul Energiei a spus că nu se poate face nimic pentru a-i ajuta. Singura variantă ar putea fi schimbarea furnizorului.

„Am discutat atât cu președintele ANRE, cât și cu președintele ANPC și sunt pregătiți pentru aceste controale și primesc sesizările oamenilor ca să îi ajute tocmai pe clienții casnici, care nu sunt companii, nu au oficii juridice în spate, nu au expertiză juridică. Contează foarte mult prețul (atunci când semnăm un contract – n.r.). Să aleagă în funcție de preț și de condițiile care sunt. Dacă găsesc o ofertă de preț fix poate mai mare un pic, dar pe o perioadă de un an de zile și le convine acel preț poate foarte bine să îl accepte. Dacă nu îi convine prețul pe care îl are, poate găsi o altă ofertă cu prețul cel mai mic. Poate schimba oricând. Te poți schimba de 10, de 20 de ori pe an de la un furnizor la altul”, a mai spus Virgil Popescu.

Pe de altă parte, Ministrul Energiei a adăugat că a discutat cu reprezentanții ANRE și a propus ca migrarea clientului de la un furnizor la altul să se poată face doar în baza ultimei facturi a locului de consum, să nu mai fie nevoie să aducă tot felul de acte.

Sursa: Digi24.ro
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata