În viitor, taxa auto ar putea fi integrată în sistemul impozitelor, urmând să fie stabilită anual pe baza principiului „poluatorul plătește”, a declarat marți (10 martie 2009) ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, în cadrul unei conferințe de presă.
Această taxă va fi calculată în funcție de emisiile de CO2 generate de vehicul. „Există un prag zero și de acolo se va adăuga o sumă pentru fiecare gram emis, sub formă de fracțiuni din euro. Nu va mai fi o taxă aplicată la prima înmatriculare; aceasta va deveni o obligație anuală care se va adauga la impozit. Astfel, oricine își planifică bugetul pentru achiziția unei mașini va lua în considerare atât costul vehiculului cât și impozitul anual”, a explicat ministrul.
„Putem considera că cei care au achitat taxa de poluare au plătit anticipat această noua obligație fiscală”, a completat Nemirschi. La începutul acestui an, Guvernul a decis să modifice OUG nr. 50/2008 prin reducerea cu o treime a cuantumului taxei pe poluare.
Noua valoare a taxei pentru un model Dacia Euro 4 cu vechimea între 2 și 3 ani este acum stabilită la 350 euro, comparativ cu cei 527 euro impuși în decembrie 2008.
Pentru un BMW X5 Euro 4 cu vechimea între 4 și 5 ani, taxa actualizată este de 2.396 euro față de cele anterioare: 3.595 euro din decembrie și respectiv 1.198 euro din iulie anul trecut; iar pentru Volkswagen Golf Euro 3 cu vechimea între 5 și 6 ani suma ajunge la valoarea de1.328 euro comparativ cu cei aproape două mii (1.993) din decembrie sau cei doar664 euro din iulie.
Taxa auto a fost implementată inițial pe data de întâi ianuarie anul trecut și a suferit numeroase modificări ca urmare a criticilor venite din partea Uniunii Europene.