TUI, cel mai mare operator turistic din Europa, va trimite o echipă de evaluare pe litoralul românesc la sfârșitul lunii aprilie, pentru a verifica dacă România poate fi reintegrată în ofertele sale turistice. Această informație a
fost confirmată miercuri (
11 martie 2009) de ministrul Turismului, Elena Udrea, în cadrul Târgului Internațional de Turism de la Berlin.
„La finalul lunii aprilie și începutul lunii mai, TUI va efectua o inspecție pe litoral pentru a determina dacă România îndeplinește criteriile necesare pentru a fi inclusă în catalogul său de destinații. Reprezentanții TUI au solicitat respectarea unor standarde legate de prețuri care nu sunt competitive în prezent, calitatea serviciilor și starea infrastructurii din zonă”, a declarat ministrul după întâlnirea cu oficialii TUI.
În 2006, operatorul german a eliminat România din cataloagele sale turistice. De atunci, autoritățile române au depus eforturi constante pentru a convinge TUI să reintroducă țara ca destinație turistică.
Experții din domeniul turismului estimează că o țară scoasă din oferta unui operator major poate fi readusă pe lista acestuia într-un interval aproximativ de doi ani.
România este prezentă între 11 și 15 martie la cel mai mare târg internațional dedicat turismului – Târgul Internațional de Turism de la Berlin. Printre atracțiile promovate se numără Bucovina, Festivalul George Enescu și zona Brașov.
Standul României se întinde pe o suprafață de 605 metri pătrați și are ca scop atragerea turiștilor germani către Bucovina cu ocazia Paștelui sau Festivalului George Enescu. De asemenea, sunt promovate activități pe pârtiile din Predeal și Poiana Brașov sau vizite la cetățile Făgărașului, Râsnov și Rupea.
Piața germană rămâne un contributor semnificativ la fluxurile turistice către România; în anul 2008 s-a raportat un număr record de peste 520.000 turiști germani care au vizitat țara noastră – o creștere cu aproximativ 10% față de anul anterior. Având în vedere importanța acestei piețe pentru sectorul turistic românesc, cu ocazia târgului va fi lansat un ghid informativ intitulat „Călătorii România 2009”, destinat turiștilor germani. În plus față de aceasta inițiativă se va publica un ghid specializat ce recomandă celor interesați nu mai puțin decât 30 dintre cele mai atractive destinații promovat prin biroul român dedicat marketing-ului turistic.”