Zalando va elimina până la 5% din forța sa de muncă, deoarece încetinirea economică îl forțează pe cel mai mare retailer de modă online din Europa să renunțe la promisiunea de a evita reduceri semnificative de locuri de muncă.
Compania cu sediul la Berlin a anunțat marți personalul că va „elimina mai multe sute de roluri de conducere” în următoarele luni, spunând că „vânturile de coadă ale pandurilor au dispărut din 2022 și mediul macroeconomic a devenit mai dificil”.
Într-o notă adresată personalului, văzută de Financial Times, Zalando nu a dezvăluit câți dintre angajații săi 17.000 vor pleca și că discuțiile cu consiliul lucrătorilor abia au început. Reducerile vor include pe cei de la „nivelul conducerii superioare”, în timp ce centrele logistice ale retailerului, serviciul de asistență pentru clienți și cele câteva magazine de cărămidă și mortar vor fi cruțate.
Zalando a fost unul dintre marii câștigători pe măsură ce blocajele pandemice au forțat mai mulți consumatori să se conecteze online, dar sfârșitul acestui boom a afectat creșterea vânzărilor retailerului și a lovit prețul acțiunilor sale.
Reducerile planificate de locuri de muncă vin cu doar două săptămâni înainte de publicarea rezultatelor anuale ale grupului, care, potrivit analiștilor, ar trebui să arate că vânzările au rămas stabile la 10,4 miliarde de euro și că profitul operațional s-a înjumătățit la doar 187 milioane de euro.
Grupul a alarmat investitorii în iunie anul trecut cu un avertisment de profit care a trimis acțiunile pentru scurt timp sub prețul său de ofertă publică inițială din 2014.
În august, Robert Gentz, co-fondator și co-director executiv, a declarat pentru FT că grupul „trebuie doar să joace un pic mai defensiv”, adăugând că o înghețare a angajărilor ar fi suficientă pentru a-și stabiliza operațiunile.
Cu toate acestea, marți, Gentz și David Schneider, co-fondatorul și co-directorul său executiv, le-au spus angajaților că „nu suntem acolo unde trebuie să fim și, prin urmare, trebuie să luăm măsuri și mai decisive”. Ambii au recunoscut că sunt responsabili pentru problemele actuale: „În calitate de fondatori și co-director executiv, acest lucru este din vina noastră”.
„În loc să fim o companie mare cu o structură și o mentalitate de companie mare, trebuie să fim o companie mare cu o structură și o mentalitate de companie mică”, au scris ei, recunoscând că grupul a devenit prea umflat. „Am adăugat un grad de complexitate la organizația noastră care a avut un impact asupra capacității noastre de a acționa rapid”, au adăugat ei.
Decizia de a se restrânge și mai mult – Zalando își redusese deja bugetul de marketing și planurile de investiții pentru noi centre logistice – vine după ce compania s-a bucurat de o creștere stelară în ultimii ani.
De la începutul anului 2019, forța de muncă a grupului a crescut cu un sfert, în timp ce vânzările au crescut cu 60%.
Acțiunile Zalando au înregistrat o redresare în ultimele șase luni pentru a ajunge la aproximativ 40 de euro, dar încă se tranzacționează cu mult sub vârful de 104,65 euro atins în 2021.
Sursa – www.ft.com