Putem face pană în orice moment. Mai întâi, nu trebuie să nu intrăm în panică. Apoi trebuie să respectăm câțiva pași simpli. Asigurați-vă că găsiți un loc sigur pentru a parca. Este mai bine să conduceți mai departe și să riscați să deteriorați janta decât să va opriți într-un loc periculos, cum ar fi pe un drum îngust.
Lăsați luminile de avarie aprinse când parcați. Îmbrăcați-vă geacă reflectorizantă, dacă aveți una,și poziționați triunghiul de avertizare pentru a alerta șoferii care se apropie.
-
Pregătiți mașina
Trageți frâna de mână și scoateți toți pasagerii din mașină. Scoateți roata de rezervă și uneltele necesare din portbagaj.
-
Poziționați calea roților
Acestea împiedică mașina să se rostogolească în timp ce este ridicată. Poziționați-o pe roata opusă celei deteriorate.
-
Slăbiți piulițele roților
Este mai ușor – și mai sigur – să faceți asta în timp ce mașina este pe sol. Este posibil să fie nevoie să scoateți mai întâi un ornament de plastic pentru roți. Rotiți cheia pentru roți în sens invers acelor de ceasornic și slăbiți piulițele până în punctul în care pot fi răsucite cu mâna.
-
Ridicați mașina
Toate mașinile au puncte de ridicare specifice – consultați manualul pentru a vedea unde sunt acestea. Încercați să poziționați cricul pe partea laterală a mașinii, aproape de roată perforată. Plasarea unei mici scânduri de lemn sub cric vă ajută la a omenține stabilă.
Ridicați mașina încet, până când cauciucul este la 10-15 cm de sol.
-
Scoateți cauciucul dezumflat
Slăbiți complet și scoateți piulițele roților, apoi trageți ușor anvelopa spre voi până când se eliberează. Așezați-o pe pământ.
-
Montați roata de rezervă
Glisați roată de rezervă pe șuruburile butucului proeminente sau în linie cu fantele piulițelor roții. Atenție: este greu să o ridicați de pe sol pentru a face acest lucru.
-
Coborâți mașina și strângeți șuruburile
Folosiți cricul pentru a lăsa ușor mașina în jos, astfel încât roata de rezervă să fie în contact cu solul. Acum folosiți cheia pentru a strânge complet piulițele roților.
-
Coborâti complet mașina
Aduceți mașina complet la pământ și scoateți cricul. Luați în considerare acordarea piulițelor de roată la o verificare finală pentru etanșeitate.
-
Verificați presiunea în roata de rezervă
Dacă aveți unul, utilizați un manometru pentru a verifica dacă roată de rezervă este complet umflată. Pompați anvelopa la presiunea recomandată așa cum este detaliat în manual dacă este necesar.
-
Duceți anvelopa perforată la vulcanizare
Vizitați un garaj sau un centru de vulcanizare cu prima ocazie și oferiți-le roată perforată.
Cu aceste sfaturi, schimbatul anvelopei va fi mult mai sigur și mai ușor.