Un videoclip recent publicat pe YouTube de polițistul-vlogger Tavi Perțea oferă detalii despre modul de funcționare al noilor radare e-SIGUR și analizează posibilitatea ca șoferii să găsească metode de a le evita.
Noile radare e-SIGUR. Cum funcționează
Pe 5 ianuarie, Poliția Română a anunțat activarea sistemului e-SIGUR. Acesta este operațional pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe DN2 din județul Vrancea. Modul de funcționare al sistemului presupune ca datele înregistrate de radar să fie descărcate de polițistul rutier, iar apoi analizate de specialiștii din Centrul de management al traficului. Ei identifică proprietarii vehiculelor și trimit o solicitare pentru declinarea identității șoferilor.
Proprietarii au obligația de a furniza informații despre persoana care se afla la volan în momentul abaterii. Amenda este ulterior transmisă prin poștă, fără ca șoferii să fie opriți pe loc.
„Eu cred că este o măsură eficientă pentru că vorbim de radare la vedere, pe trepied. Eu am fost întotdeauna adeptul acestui mod de acțiune”, a afirmat Tavi Perțea. Înainte de activarea acestui sistem, unui polițist îi lua 10 minute să sancționeze un șofer, a afirmat Tavi Perțea: „Practic, ca polițist, dădeai undeva la 6 amenzi într-o oră. Dacă erau 2 polițiști, se aplicau aproximativ 10-12 amenzi pe oră”
Șoferii români pot primi mai multe amenzi în același timp
Noile radare elimină orice posibilitate ca șoferii care încalcă regulile de circulație să scape nepedepsiți, datorită monitorizării video continue, a explicat polițistul. Tavi Perțea a adăugat că, în primele luni de funcționare, se estimează că aproximativ 60 de șoferi vor fi sancționați pe oră, ceea ce înseamnă o amendă la fiecare minut.