Regia Metrorex, sub supravegherea Fondului Monetar Internațional, va suspenda negocierile pentru contractul colectiv de muncă din 2010, ceea ce va duce la reluarea protestelor, a declarat Ion Rădoi, președintele USL Metrou, în cadrul unei conferințe de presă desfășurate pe 5 februarie 2010.
Sindicaliștii cer Guvernului să-și onoreze obligațiile financiare față de compania franceză Alstom, care a preluat în 2005 responsabilitățile de mentenanță pentru metroul din București. „Guvernul are o datorie de 30 milioane euro către această firmă pentru anul trecut. Nu putem înțelege motivul pentru care această sumă este inclusă în bugetul Metrorex și totodată regia a fost plasată pe lista FMI”, a declarat Rădoi.
În octombrie 2009, angajații Metroului au inițiat o grevă generală ca urmare a absenței unui contract colectiv de muncă pentru anul curent. Protestele au fost suspendate printr-o decizie judecătorească. „Ne aflăm acum într-o situație similară cu cea din octombrie 2009: fără un contract colectiv între angajați și conducere. Suntem curioși cine ne va mai acuza acum că acțiunile noastre sindicale au conotații politice”, a adaugat liderul sindical.
Potrivit declarațiilor sindicatelor, într-un interval de șapte zile se intenționează declanșarea unei greve de avertisment urmată de discuții cu Ministerul Muncii; dacă acestea nu vor avea rezultate favorabile, se va trece la greva generală ce ar putea afecta semnificativ activitatea metroului bucureștean. Conform estimării liderului sindical, începutul lunii martie ar putea marca o oprire totală a serviciilor metroului din capitala României.