Asigurătorul Zurich testează modul în care poate utiliza tehnologia de inteligență artificială ChatGPT în domenii precum cererile de despăgubire și modelarea, ca răspuns la provocarea reprezentată de start-up-uri și de rivali mai mari, inclusiv Ping An din China.
Acesta este cel mai recent exemplu de întreprinderi cu tradiție, de la firma de avocatură Allen & Overy la editorul de ziare Reach, care experimentează cu această tehnologie.
Ericson Chan, care a fost detașat în 2020 de la Ping An pentru a fi director de informații și director digital al Zurich, a declarat pentru Financial Times că AI ar putea crea „o eficiență uriașă” în locuri de muncă, cum ar fi extragerea de informații din documente lungi și scrierea de coduri pentru modele statistice.
„Nu vei înlocui un dezvoltator, este un copilot. În mod similar, pentru subscriere, pentru despăgubiri, nu va înlocui (oamenii), dar va face totul mult mai eficient.”
Zurich investighează aplicații ale tehnologiei, cum ar fi extragerea de date din descrierile cererilor de despăgubire și din alte documente. Aceasta introduce cele mai recente șase ani de date privind daunele în încercarea de a identifica cauza specifică a pierderii într-o întreagă secțiune de daune, cu scopul de a-și îmbunătăți subscrierea.
Sub conducerea lui Chan, asigurătorul a creat, de asemenea, un nou program de brevete pentru a-și proteja proprietatea intelectuală, concentrându-se pe domenii precum inspecția automatizată a riscurilor și sistemele de inteligență artificială pentru procesarea facturilor.
Utilizarea IA de către asigurători a provocat îngrijorare în rândul grupurilor de politici publice și al autorităților de reglementare din cauza implicațiilor pentru confidențialitate și a potențialului de părtinire. Start-up-ul american Lemonade a provocat controverse în 2021, când a declarat că AI-ul său ar putea identifica fraudele prin preluarea „indicilor non-verbale” în videoclipuri de la clienți care fac cereri de despăgubire. Asigurătorul a clarificat ulterior că descria pur și simplu un software de recunoaștere facială utilizat în mod obișnuit, care urmărește să detecteze aceeași persoană care face mai multe cereri de despăgubire.
Creditorii chinezi, inclusiv brațul bancar al Ping An, au mers mai departe, folosind tehnologia de micro-expresie în comunicările video cu clienții, despre care spun că poate detecta indicii faciale pentru a ști dacă debitorii spun adevărul. Firmele europene și americane au fost mai reticente în a utiliza această tehnologie.
Chan a declarat că Zurich a fost „foarte, foarte deschisă” în ceea ce privește utilizarea instrumentelor de inteligență artificială, cum ar fi recunoașterea facială, și nu a folosit tehnologia de micro-expresie. Dar, în general, el a avertizat în legătură cu concentrarea doar pe „capcanele” AI. „Sunt atât de multe domenii în care există atât de multe beneficii”.
Unele start-up-uri din domeniul asigurărilor, cum ar fi Lemonade, și-au construit procesele de solicitare a despăgubirilor folosind inteligența artificială, ceea ce poate duce la efectuarea de plăți pe loc. Dar, în ciuda acestor progrese tehnologice, pierderile mari de subscriere au cântărit asupra evaluărilor lor.
Chan a făcut o distincție între cei mai noi asigurători „challenger”, cum ar fi Lemonade, care au suferit scăderi mari ale evaluării, și alte start-up-uri care nu poartă riscuri, dar care, în schimb, oferă servicii și tehnologie sectorului asigurărilor. El a spus că nu a fost „ușor” pentru „challengers”, deoarece le lipsesc datele istorice și experiența de subscriere.
Apariția start-up-urilor de asigurări axate pe tehnologie a fost „sănătoasă pentru a duce industria înainte”, a spus el, dar întrebarea pentru unii a fost „cât timp poți supraviețui pentru a face să funcționeze?”
Sursa – www.ft.com