Fuziunea aeroporturilor Otopeni şi Băneasa va deveni efectivă în noiembrie 2009

Fuziunea aeroportuilor internationale Henri Coanda – Otopeni si Aurel Vlaicu va deveni operationala in luna noiembrie, a declarat miercuri (28 octombrie 2009) Catalin Radu, director Directia Aviatie Civila din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, in cadrul Airport Forum.

“Actele sunt la Registrul Comertulul. Pâna la 16 noiembrie avem o perioada de primire a obiectiilor si, daca nu avem obiectii, pâna la sfârsitul lunii noiembrie fuziunea va deveni efectiva”, a spus Catalin Radu. Fuziunea a fost deja aprobata in AGA de la cele doua aeroporturi.

În urma fuziunii va lua nastere Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB), institutie ce isi va asigura sursele de finantare din venituri proprii, sume alocate de la bugetul de stat, credite bancare, credite externe contractate sau garantate de stat, acordate cu respectarea regulamentelor comunitare privind concurenta, fonduri externe nerambursabile, acordate in conditiile legii, precum si forme legale de participare a capitalului privat si alte surse legal constituite.

Sediul central al companiei va fi in Otopeni, iar capitalul social initial va fi de 143,7 milioane lei. La ora actuala, cele doua aeroporturi sunt controlate in proportie de 80% de MTI, restul de 20% fiind detinute de Fondul Proprietatea.
Potrivit proiectului de fuziune, decizia este argumentata prin reducerea costurilor globale de exploatare, posibilitatea unui management si a unei operari comune a aeroporturilor ce deservesc aceeasi zona. Totodata, se are in vedere elaborarea unei strategii unitare de dezvoltare si modernizare a infrastructurii aeroportuare, dar si intocmirea unui pachet de actiuni atractiv in vederea unei eventuale privatizari.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata