Fuziunea Aeroporturilor Internaționale Henri Coandă – Otopeni și Aurel Vlaicu va fi activă din noiembrie
Catalin Radu, directorul Direcției Aviație Civilă din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, a anunțat miercuri, 28 octombrie 2009, în cadrul Airport Forum că fuziunea celor două aeroporturi va deveni operațională în luna noiembrie.
“Documentele sunt deja depuse la Registrul Comerțului. Până pe 16 noiembrie avem o fereastră pentru primirea obiecțiilor; dacă nu se vor înregistra contestații, fuziunea va fi oficializată până la sfârșitul lunii noiembrie”, a declarat Radu. Această fuziune a primit deja aprobarea Adunării Generale a Acționarilor de la ambele aeroporturi.
Prin această unificare se va forma Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), care își va finanța activitățile prin venituri proprii, fonduri alocate de la bugetul național, credite bancare sau externe garantate de stat și respectând reglementările comunitare privind concurența. De asemenea, CNAB va beneficia de fonduri nerambursabile conform legislației în vigoare și de participarea capitalului privat.
Sediul central al nou-înființatei companii se va afla în Otopeni, iar capitalul social inițial este estimat la 143,7 milioane lei. În prezent, cele două aeroporturi sunt controlate în proporție de 80% de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), restul fiind gestionat de Fondul Proprietatea.
Conform planului de fuziune propus, decizia este fundamentată pe necesitatea reducerii costurilor operațiunilor generale și pe oportunitatea unui management integrat pentru cele două aeroporturi care deservesc aceeași regiune. De asemenea, se urmărește dezvoltarea unei strategii coerente pentru modernizarea infrastructurii aeronautice și crearea unui pachet atractiv pentru o posibilă privatizare viitoare.