Un nou studiu realizat de o companie de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) și de externalizare a transformărilor de afaceri (BTO) a explorat tendințele și comportamentul actual al consumatorilor, dezvăluind modul în care marketingul de teren poate schimba jocul în ceea ce privește creșterea gradului de conștientizare, încredere și loialitate.
În ciuda faptului că lumea devine din ce în ce mai digitală, experiența fizică rămâne o parte crucială a călătoriei de cumpărare a consumatorilor, fiind de așteptat ca experiențele în magazin să reprezinte 76% din totalul vânzărilor globale în 2026(1). În timp ce cursa digitală din ultimul deceniu a determinat multe întreprinderi să se fixeze pe atingerea clienților prin intermediul celor mai noi platforme, potrivit studiului, a sosit momentul ca acestea să își îndrepte din nou atenția către impresia de marcă creată în mediile fizice și să reintegreze marketingul pe teren în strategiile lor.
„Field marketing se referă la o tehnică prin care echipe de experți interacționează direct cu potențialii clienți, pe teren, campanii de marketing care includ merchandising, sampling, audit, marketing experimental, vânzare directă și altele. Venim după o perioadă pandemică, în care a persistat lipsa interacțiunii fizice, iar aceleași restricții au determinat chiar și cumpărătorii tradiționali (late adopters) să facă trecerea la consumul online. Acum, exact trei ani mai târziu, 74% dintre consumatori își doresc mai multă interacțiune umană, iar 75% spun că vor căuta în mod activ interacțiunea umană pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește.”, declară Andrei Luca, Business Manager Gi Group Temps & Permsi.
Intitulat „Ingredientul uitat în mixul de marketing”, studiul explorează tendințele și comportamentul actual al consumatorilor și a identificat 6 motive cheie pentru care marketingul de teren va deveni din ce în ce mai important pentru mărci și organizații.
Primul și poate cel mai important element în comportamentul actual al consumatorilor este conștientizarea, esențială pentru succesul unei mărci. În acest context, marketingul de teren, prin audituri de teren ad-hoc, poate oferi informații în timp real despre modul în care o marcă este văzută în mediul fizic și poate asigura o conștientizare puternică și consecventă a mărcii.
Cu 763,5 milioane de utilizatori care activează blocante de reclame(2), consumatorii preiau din ce în ce mai mult controlul asupra experienței lor online, ceea ce face ca obținerea unui impact real în acest spațiu să fie mai dificilă ca niciodată. Prin comparație, un tablou de bord de marketing de teren de ultimă generație permite mărcilor să obțină o imagine de ansamblu în timp real a ceea ce văd clienții pe sute de site-uri, în timp ce tacticile de visual merchandising pot oferi noi soluții creative pentru a asigura o vizibilitate optimă.
Potrivit unor cercetări recente, patru din cinci consumatori din ziua de azi sunt pregătiți să părăsească o marcă după trei sau patru experiențe de cumpărături slabe, iar unul din cinci este pregătit să plece după doar una(3). Având în vedere că experiența și serviciile devin câmpurile de luptă pentru loialitatea consumatorilor, auditurile periodice ale retailerilor sunt mai critice ca niciodată pentru a obține informații neprețuite despre experiența pe care o oferă mărcile.
Este interesant faptul că datele arată că experiențele nu corespund adesea așteptărilor clienților, comerțul cu amănuntul, călătoriile, serviciile de sănătate și serviciile financiare fiind cele mai expuse riscului de a oferi o experiență dezamăgitoare(4).
„Pe măsură ce consumatorii petrec din ce în ce mai mult timp în era digitală, ei devin din ce în ce mai îndepărtați de experiențele pe care le oferă o marcă. Chiar dacă automatizarea și inteligența artificială ating obiective impresionante pentru companii, ele elimină interacțiunea umană. Atunci când echipele se află pe teren sau când există o acoperire inadecvată în anumite zone geografice, Gi Group pregătește echipe instruite, experimentate și personalizate care pot oferi interacțiunile de calitate pe care clienții le doresc astăzi.”, declară Paul Sergentu, Marketing Manager al companiei
Chiar și în lumea fizică, automatizarea și inteligența artificială realizează eficiențe impresionante, dar neglijează atingerea umană. Consumatorii doresc să contracareze această tendință, 74% dintre ei la nivel global dorind mai multă interacțiune umană și 75% spun că vor căuta în mod activ interacțiuni cu oameni reali pe măsură ce tehnologia se îmbunătățește. Mărcile care recunosc și răspund acestei nevoi umane înnăscute de interacțiune personală vor fi cele care vor reuși să se impună și să se fidelizeze în următoarele decenii.
„În ultimii ani, am văzut cum marketingul pe teren s-a schimbat, de la a fi considerat un element „obligatoriu” în mixul de marketing la unul care a devenit din ce în ce mai neglijat. Boom-ul digital din ultimul deceniu a determinat multe companii să ajungă la clienți prin intermediul celor mai noi platforme. Care este rezultatul? Mulți par să fi uitat de impactul soluțiilor de field marketing în garantarea primei impresii pozitive atât de importante sau în câștigarea loialității pe termen lung. Având în vedere că experiența și serviciile devin câmpurile de luptă preferate în ceea ce privește loialitatea consumatorilor, auditurile regulate pe teren sunt mai critice ca niciodată. Echipele noastre de experți în audituri sunt abilitate să obțină informații neprețuite despre experiența produsului prin programe și sondaje detaliate privind satisfacția și percepția clienților. Cu o arie de acoperire largă și o expertiză profundă, putem obține aceste informații într-un timp foarte scurt și putem livra informațiile obținute în timp real în raport cu KPI personalizați, astfel încât să putem urmări performanța echipelor în raport cu ceea ce contează cel mai mult pentru companii și clienții lor”, a declarat Cristian Huzau, Country Manager.
În perioadele de inflație ridicată, obținerea de eficiențe poate fi deosebit de dificilă. Externalizarea experților poate fi o modalitate eficientă de reducere semnificativă a costurilor, permițând companiilor să crească profiturile, să evite stagnarea operațională prin identificarea de noi oportunități de audiență și vânzări și să beneficieze de creșteri instantanee ale productivității și vânzărilor.
(1) Forbes,2022
(2) Statista (2019)
(3) Emplifi „11 lucruri pe care consumatorii le așteaptă de la experiențele lor de brand”
(4) PwC „Experiența este totul”
Sursa – www.romaniajournal.ro