Psihologia afacerilor la locul de muncă

Psihologia afacerilor este un domeniu interesant și divers. În acest articol vom detalia rolurile unui psiholog în afacerea ta.

 Practica psihologiei în afaceri include diverse moduri de expertiză si multe strategii ce pot fi implementate pentru dezvoltarea afacerii.

  1. Sfaturi

Psihologii oferă o perspectivă imparțială asupra problemelor personale și interpersonale la locul de muncă.

  1. Diagnosticul

Prin utilizarea metodelor de cercetare științifică privind comportamentul uman și psihologia, psihologii ajută companiile să înțeleagă problemele și provocările care apar la locul de muncă.

  1. Proiectare

Psihologii proiectează programe și soluții orientate către problemele specifice companiei, precum și programe de formare și evaluare a proiectelor.

  1. Livrare

Psihologii de afaceri pot ajuta, de asemenea, la implementarea și facilitarea soluțiilor și programelor la locul de muncă.

  1. Evaluare

Psihologul în afaceri evaluează cercetările științifice și expica rezultatele obținute pentru a arăta beneficiile intervenției în companie.

Ce face psihologul în cadrul unei afaceri?

Mai jos este o listă a diferitelor roluri și sarcini de care este responsabil un psiholog specializat în afaceri la locul de muncă. În funcție de obiectivele companiei,  un psiholog se poate concentra pe câteva sarcini specifice sau poate îndeplini o gamă largă de obiective.

Cercetează studii științifice și psihologice relevante pentru psihologia umană si comportamentul oamenilor la locul de muncă.

Consiliază angajatorii și directorii executivi pe baza acestei cercetări.

Elaborează planuri de îmbunătățire a performanței, eficienței și motiviveaza angajații .

Cercetează și implementează metode de evaluare a angajaților si  menținere un echilibrului între viața profesională și viață personala.

 Îmbunătățește metodele de angajare si feedback-ul angajaților.

 Dezvoltă programe de instruire și leadership pentru angajați și echipe de conducere.

 Ajută la selectarea angajaților respectând valorile companiei și viziunea acesteia.

 Proiectează soluții pentru a asigura un mediu de lucru pozitiv.

 Efectuează evaluări ale angajaților periodic, trimestrial sau anual.

 Oferă consiliere angajaților.

 Proiectează inițiative pentru sănătatea și siguranta angajaților .

 Îmbunătățește structura organizațională și de management a afacerii.

Care sunt criteriile după care alegi un psiholog pentru afacerea ta?

Primul pas este să programezi o ședință cu un psiholog, online sau la sediul companiei tale!

Apoi, spune-i care sunt obiectivele tale sau ale companiei!

Cere întotdeauna referințe de la alți clienți cu care a mai colaborat.

Cere o strategie sau un plan pentru a vedea viziunea și cum se va desfășura activitatea!

Cere o cotație de preț! Nu uita – cel mai ieftin sau scump psiholog nu reflectă neapărat expertiza acestuia, așa că asigură-te că sunteți pe aceeași lungime de undă și este implicat în afacerea ta.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata