Care sunt regulile de etichetă vestimentară de care trebuie să ţii cont la un cocktail corporate
Cocktailurile corporate, indiferent care sunt motivele pentru care sunt organizate – sărbătorirea unor rezultate semestriale excelente, plecarea la pensie a unui coleg sau lansarea unui nou produs – au o etichetă vestimentară specifică pe care ar trebui să o ai în vedere.
Înţelegerea şi aplicarea acestor reguli nu numai că pun în evidenţă respectul faţă de instituţie, ci şi felul în care ţi-ai însuşit valorile companiei şi, nu în ultimul rând, eleganţa şi bunul tău gust. Aşadar, iată care sunt regulile de care ar trebui să ţii seamă.
Din articol
Ţinuta doamnelor – simplitate şi eleganţă
Fie că e vorba despre un cocktail între colegi, fie că e vorba despre un eveniment cu invitaţi din exterior, nu se pune problema să faci din el un eveniment extraordinar care să-ți dea bătăi de cap.
Cea mai importantă regulă pe care trebuie să o respecţi este să nu deviezi de la stilul tău obişnuit. Indiferent că obișnuiești să vii în costum sau rochii office sau îţi place să adopţi ţinute mai retro, nu schimba mare lucru. Dacă adopți o ținută discretă și elegantă la birou, colegii tăi nu vor înțelege prea bine de ce porți o rochie mini sau una cu un decolteu provocator la o petrecere a companiei.
Desigur, dacă știi că acest cocktail va dura mai multe ore și că vei rămâne mereu în picioare, sunt recomandate câteva ajustări: lasă jeanșii acasă şi optează pentru o pereche de pantaloni sau o fustă sau rochie şic, dar confortabilă. Asortează ţinuta cu o pereche de balerini sau de sandale cu un toc mediu, în care te simţi bine.
Pantalonii cu o croială dreaptă și un top simplu pot constitui ţinuta perfectă perfectă, mai ales dacă accesorizezi totul cu bun gust. De exemplu, poţi opta să combini mai multe modele fine de bratari femei, purtate la aceeaşi mână, sau pentru o pereche de cercei mai mari.
Seara mizează pe discreţie şi farmec
Dacă e vorba de o recepţie de seară, mai specială, ţinuta trebuie să fie în conformitate cu atmosfera generală a evenimentului. Dacă nu este o gală caritabilă, de exemplu, atunci nu este nevoie să porți o rochie lungă, dar poţi alege una de cocktail până la jumătatea gambei. Un pantalon stil palazzo, asortat cu o cămaşă fină din mătase, poate fi o altă ţinută ideală pentru o astfel de recepţie. Din nou, accesoriile sunt esenţiale. Alege o poşetă plic delicată sau o curea metalică cu un design interesant ca să îţi scoţi ţinuta în evidenţă.
Ţinutele domnilor – între casual şi formal
În zilele noastre, un domn trebuie să știe neapărat ce ținută să poarte la orice fel de eveniment și să învețe cum să-şi aleagă costumul pentru o ocazie specială, cum ar fi un cocktail corporate sau o seară de gală.
Originară din anii 1920 și 1930, ținuta de cocktail a fost definită până în anii 1950 ca „modul de a te îmbrăca după-amiaza târziu” și a lansat moda ținutei semi-formale pentru adunările sociale.
Aşadar, costumul de afaceri va fi prea formal, vei arăta prea serios. Purtarea unei ținute de cocktail înseamnă găsirea echilibrului potrivit între o estetică formală și stilul casual. Cum? În cazul în care evenimentul are loc ziua sau după-amiaza (de obicei între orele 17:00 și 20:00), optează pentru jachete în culori clasice și modele structurate. Şarmul şi originalitatea personalităţii tale pot fi puse în evidenţă de felul în care combini diferite piese şi de modalitatea în care accesorizezi diferite bijuterii barbati, de la brățări la inele. De exemplu, un pantalon din stofă subţire bej, cu un croi clasic, poate fi purtat foarte elegant cu o cămaşă albă şi un sacou bleu, atât timp cât croiala sa respectă aceeaşi estetică.
Pentru seara, în schimb, poţi opta pentru un costum de culoare închisă, cu sau fără cravată, în funcţie de cât de formal este evenimentul şi de locul în care este organizat.
Ţine cont de aceste reguli de etichetă şi de sfaturile noastre pentru a arăta impecabil la orice eveniment corporate la care vei fi invitat!
Sursa foto: freepik.com