Ce instrumente folosim pentru a comunica eficient și în 2021

Este început de an, un prilej bun să privim în urmă la ce a însemnat anul 2020, atât la nivel profesional, dar mai ales, la nivel personal. Și începem cu asta pentru că pare că partea “personală” a fost cea mai zguduită și abia acum începem să analizăm întâmplările semnificative de anul trecut, să ne gândim la oamenii importanți din viața noastră și să ne punem pe listă obiective clare pentru anul acesta.

Pentru că ne-am schimbat mediul de lucru, prioritățile, stilul de viață, interacțiunea noastră umană și felul în care comunicăm au fost masiv afectate. Cu cine am păstrat legătura, mulți dintre prietenii și companiile partenere pe care le avem, la fel probabil ca restul lumii, au găsit destul de challenging transferul complet în noile modalități de comunicare la distanță – telefonie, email, social media sau mai ales aplicațiile third-party pe care le folosim pentru videoconferințe.

Cum totul se rezumă la comunicarea verbală, scrisă sau electronică, descoperim că nu suntem atât de confortabili cu a renunța la meetingurile face-to-face. Cumva, e și normal. Așa cum zicea Aristotel în „De animalibus historia”, noi, oamenii, suntem animale sociale pentru că facem lucruri și avem activități în comun. Și în multe cazuri lipsa activităților în comun și lipsa comunicării live ne afectează, pierzând aspecte importante din procesul de comunicare, fiind din ce în ce mai puțini atenți la cum comunicăm, și din ce în ce mai atenți la ce comunicăm. Când de fapt trebuie să fie invers.

Acum hai să vorbim despre cum ne afectează în companii, unde știm că de cele mai multe ori este nevoie de interacțiune umană și comunicare în mod tradițional, face-to-face, pentru o dezvoltare constantă. Opțiunea firească ca să putem merge mai departe este să găsim modalități de adaptare în mediul actual a comunicării pe care o vedeam atât de naturală înainte. Pentru că poate fi din ce în mai greu să îți înțelegi clientul, să închiei un contract, să îndeplinești lista de taskuri, să îți păstrezi calmul, poate chiar și pentru că indiferent de scop, comunicarea trebuie să fie realizată sub anumite reguli sau politici ale companiei, evident virtual.

De data asta intervin practicile metodologiei Process Communication Model sau PCM, prescurtată. Nu, nu este nimic extraterestru, chiar dacă a fost prima oară dezvoltată pentru cei de la NASA în 1978, și i-a ajutat ca instrument standard în procesul de selecție a astronauților. PCM a prezis cu acuratețe comportamentele pe care astronauții le vor avea sub stres, momentele critice în care comunicarea va deveni neconstructivă, aceștia reușind să-și pregătească prin programe de training echipa pentru a depăși cu succes aceste provocări.

Simțim că printre cele mai utile instrumente de îmbunătățire a comunicării în pandemie este trainingul Process Communcation Model, care face complet diferența în situații critice, atunci când putem prezice comportamentele și reacțiile colegilor de echipă și știm cum putem îmbunătății eficient comunicarea cu ei.

Cum se poate întampla asta? Prin etapele cursului PCM înțelegem rădăcina personalității fiecăruia dintre noi. În sfârșit înțelegem care sunt caracteristicile principale și de ce unele lucruri nu se vor schimba niciodată, sau de ce altele pot fi atât de ușor compromise, înțelegem cum trebuie să comunicăm în funcție de tipul de personalitate către care ne adresăm, care sunt valorile pe care trebuie să punem accent, înțelegem tonuri, reacții, expresii, acțiuni. Începem să analizăm involuntar oamenii către care ne raportăm în comunicare, indiferent de raportul pe care îl avem cu aceștia, și vedem cum beneficiile unui curs de o săptămână schimbă radical restul comunicării pe care o vom avea de acum încolo cu toate persoanele din jurul nostru. În special cele din mediul business. Spunem o săptămână dar de fapt, incluzând perioada de follow-up acesta se întinde pe parcursul a trei luni de sedimentare a informației, așa cum acționează echipa Brightway.

Printre cele importante aspecte când doriți să vă înscrieți la un astfel de curs, este experiența trainerului și cum acesta pune accent pe ce anume doriți voi să scoateți din orele de training. Evident un trainer PCM certificat știe cum să ne citească din primele minute de comunicare activă cu noi și probabil după asta, a reușit deja să identifice ce vrem să îmbunătățim la noi și care sunt cei mai mari factori de stres pe care îi resimțim. Și de acolo pleacă o întreagă experiență unică a instrumentului Process Communication Model, pentru că într-o perioadă în care comunicarea este supusă unor mari transformări și adaptarea la necunoscut se întâmplă incomod, beneficiile unui training PCM sustinut de Brightway se pliază perfect și schimbă modul în care ne raportăm la nevoile noastre, ale echipei din care facem parte, și în final ale companiei, indiferent că este comunicare verbală, scrisă sau electronică.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata