Parcurgem o perioadă nesigură din punct de vedere economic, multe dintre afaceri având dificultăți în a se menține pe linia de plutire.
Cum actuala perioadă de scădere economică are ca punct de pornire o criză sanitară, nu știm încă dacă vorbim despre o perioadă de recesiune, cu revenire rapidă (acel „V” despre care vorbesc unii specialiști), sau despre o perioadă mai lungă de scădere – aflându-ne în fața unei perioade de criză economice de durată.
Crizele însă se transformă în oportunități pentru multe dintre business-uri. Cum depășim cu succes o criză financiară? Nu există o soluție care se potrivește tuturor, dar ingredientele principale ar putea fi creativitatea, capacitatea de reinventare, de a găsi soluții potrivite, flexibilitatea. Se adaugă un bun management al riscurilor.
Așa vom putea lua măsuri pentru a preîntâmpina eventuale pierderi, adaptând în permanență strategia la noile situații apărute.
Pentru a reuși acest lucru, accesul la cât mai multe informații în legătură cu partenerii tăi de afaceri este esențial. O listă de firme organizată pe domenii de activitate, cu date financiare esențiale în legătură cu fiecare dintre acestea îți va fi, din acest punct de vedere, de mare ajutor.
Cinci informații pe care este important să le cunoști în legătură cu partenerii tăi de afaceri
Deciziile tale de business au impact pe termen lung și este important să le iei cunoscând câteva date esențiale despre partenerii tăi de afaceri. Ai mai jos cinci dintre cele mai importante:
- Indicatorii economico-financiari
Acești indicatori te ajută să înțelegi care este capacitatea companiei analizate de a plăti furnizorii la timp, prin gestionarea eficienta a capitalului de lucru.
Indicatorii de lichiditate sunt foarte importanți pentru această analiză, dar și cunoașterea gradului de capitalizare, a structurii activelor, a marjei brute sau a ratei profitului net și operațional te vor ajuta să îți formezi o opinie calificată în legătură cu respectiva companie.
- Datele financiare extinse
Analiza unor date financiare ale companiei, așa cum sunt Bilanțul contabil sau Contul de profit și pierdere ne ajută să evaluăm care este riscul ca aceasta să nu își poată onora plățile către furnizori sau care este riscul acesteia de insolvență.
- Informații privind prezența în Centrala Incidentelor de Plăți
Prezența unei firme în Centrala Incidentelor de Plăți (CIP) indică probleme de lichiditate. Centrala Incidentelor de Plăți semnalează emiterea de cecuri si bilete la ordin fără acoperire. O firmă fără înregistrări la Centrala Incidentelor de Plăți în ultimii 7 ani va avea în general o bonitate mai mare.
- Datoriile la ANAF – la bugetul de stat
Informațiile cu privire la datoriile la ANAF ale unei firme ne vor fi utile dacă vorbim de managementul riscului de neîncasare sau pentru evitarea situațiilor privind incapacitatea de plată. Înregistrarea de restanțe fiscale reflecta problemele financiare ale firmei analizate, iar cunoscând acest aspect, putem lua măsurile care se impun în cazul propriei companii (încetarea colaborării, prudență sporită, etc).
- Datele despre acțiunile în justiție ale firmelor
Pentru a reduce riscul de parteneriate mai puțin profitabile, interesează-te și de datele despre acțiunile în justiție ale firmelor. Dacă firma cu care lucrezi are dosare aflate pe rolul instanțelor de judecată, în funcție de tipul acestora, poți lua hotărâri importante pentru viitorul colaborării voastre.
Rapoartele InfoQuick, un ajutor prețios pentru afacerea ta
InfoQuick te ajută să verifici rapid firmele cu care lucrezi, punându-ți la dispoziție o listă de firme centralizată și actualizată, organizată pe județe și pe localități, dar și pe domenii de activitate.
Centralizarea tuturor acestor informații presupune o muncă laborioasă. O listă de firme pe județe, cu informații centralizate, este cu siguranță un ajutor prețios.
În rapoartele InfoQuick regăsești toate informațiile de care ai nevoie pentru a evalua comportamentul de plata al potențialilor parteneri de afaceri.
Informațiile financiare și administrative sunt oferite într-o formă clară și structurată, iar verificarea firmelor se face rapid si ușor, de pe laptop sau de pe telefonul mobil. Pentru un model de raport, îți poți face un cont gratuit pe InfoQuick.ro și vei primi un Raport SMART despre firma ta, despre un furnizor sau despre orice partener de afaceri.