Cum le arăţi angajaţilor că îi apreciezi: 4 idei

Angajaţii care se simt apreciaţi la locul de muncă tind să răsplătească gesturile de recunoştinţă ale conducerii prin mai multă responsabilitate. Investiţia în oameni este cea mai bună strategie de business şi de marketing, iar firmele care au cele mai bune rezultate dispun de un colectiv care se simte bine la serviciu. Iată câteva modalităţi excelente prin care să le arăți angajaţilor tăi că sunt apreciaţi la adevărata valoare.

Asigură echipamentul necesar

Ca să obții randamentul dorit şi să faci faţă concurenţei în continuă dezvoltare, oamenii din echipa ta au nevoie de echipamentul potrivit. Această strategie porneşte încă de la amenajarea birourilor, care trebuie să fie suficient de spaţioase, luminoase şi utile. În ceea ce priveşte dispozitivele de lucru, cu cât sunt mai performante, cu atât vor fi mai folositoare. Atenţie la securitatea datelor și la licenţele de softuri, care trebuie să fie în permanenţă actualizate şi sigure.

Creează un mediu plăcut

Dacă specificul activităţii tale implică şi muncă în colaborare, asigură-te că ai la dispoziţie o echipă, nu doar individualităţi. Într-un colectiv, oamenii ajung să se cunoască mai bine în timpul pauzelor sau în afara programului de lucru, atunci când se deconectează de problemele de serviciu şi reuşesc să interacționeze mai relaxați. 

Pentru a le facilita această comunicare, soluţia cea mai bună este să amenajezi un colţ pentru cafea, răcoritoare şi gustări. Angajaţii tăi cunosc valoarea acestora şi vor cântări calitatea produselor pe care le primesc drept simbol al aprecierii pe care le-o arăţi. Înainte de aprovizionare, consultă-i şi pe beneficiari, care se vor bucura că au un cuvânt de spus, după care poţi comanda cafea online, în funcţie de decizia majorităţii.

Încearcă să-i cunoşti

Un lider nu se limitează niciodată strict la raporturile de muncă. Altfel rişti să fii înconjurat de prestatori de servicii, care îşi vor îndeplini sarcinile mecanic, în litera regulamentului. 

În schimb, pe măsură ce ajungi să cunoşti un om, îi poţi câştiga respectul, aprecierea şi devotamentul. Porneşte de la gesturile mici, cum ar fi memorizarea numelor chiar după prima întâlnire, discuţiile informale faţă în faţă, telefonic, pe e-mail sau prin mesaje, pauzele petrecute împreună sau ieşirile în oraş. 

Atunci când au o problemă personală, oamenii trebuie să aibă în primul rând încredere să ţi se destăinuie, iar aceasta se câştigă doar după ce dovedeşti că manifeşti înţelegere şi solidaritate. De la banalele frământări cu găsirea unui service bun pentru maşină sau a unei noi locuinţe de închiriat până la subiecte serioase precum starea de sănătate a unei persoane dragi, trebuie să fii pregătit să-i asculţi şi să-i ajuţi pe măsura posibilităţilor. Un angajat care simte că şeful lui l-a ajutat într-o problemă care nu avea nicio legătură cu serviciul va manifesta o loialitate exemplară.

Ajută-i să se dezvolte profesional

Plafonarea angajaţilor reprezintă una dintre cele mai mari probleme care stau în calea progresului unei afaceri. Acest lucru poate fi preîntâmpinat prin sprijinirea evoluţiei continue a membrilor echipei tale. Dacă doresc să se specializeze prin studii, cursuri sau conferinţe, nu te împotrivi şi manifestă înţelegere când vine vorba de programul de lucru care se suprapune cu activităţile de formare. 

Foloseşte-ţi conexiunile pentru a le obţine burse şi granturi de cercetare şi arată-le că cei mai buni dintre ei se vor bucura de recomandarea ta în aceste demersuri. Pentru cei care au încheiat etapa studiilor, schimburile de experienţă cu angajaţi în acelaşi domeniu din alte ţări şi culturi pot fi cheia dezvoltării profesionale.

 

Investiţia în starea de spirit a angajaţilor tăi la serviciu este cea mai bună strategie de HR. Un om care se simte apreciat va dori să răsplătească această recunoaştere prin fidelitate şi eficiență. În plus, atunci când simt că aparţin unei echipe, aceştia nu vor căuta să plece în altă parte, și-ți vor oferi stabilitatea de care ai nevoie.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata