Ai vrea să începi o campanie PPC dar nu știi dacă îți permiți o astfel de campanie? Vrei mai mulți clienți? Răspunsul tău este unul afirmativ? Atunci, îți spunem de la început că da, dar trebuie să fii atent la mai multe elemente.
Dacă ești la început sau nu știi să realizezi campaniile apelează cu încredere la o agenție de PPC, măcar pentru setarea tuturor campaniilor, apoi tu te poți ocupa de administrarea acestora. Chiar dacă ți se pare o cheltuială mare la început, vei observa ca este o investiție care se rambursează într-un timp scurt dacă acele campanii au fost create și setate bine de la început.
În plus, aproximativ 65% din companiile mici investesc în astfel de campanii și apelează la agenții de PPC deoarece consideră că nu este de ajuns să te axezi doar pe accesările organice. Chiar dacă ești în prima pagină din punct de vedere organic, vei observa că sunt și alte site-uri înaintea ta. Acelea sunt cele plătite. Dar o campanie PPC nu înseamnă doar căutarea pe Google, ci și reclamele care apar pe diverse site-uri sau chiar pe canalele de Social Media.
Costul-pe-clic (CPC) mediu pe Google Ads este de la 0.1 până la 25 RON pentru Rețeaua de căutare Google și în medie mai puțin de 1 RON pentru Rețeaua de display Google. În general, companiile mici până la mijlocii cheltuie aproximativ 750 RON pe lună pe Google Ads.
Bineînțeles că diferă de la o companie la alta costurile, totul în funcție de experiența utilizatorului, dar și de alți parametrii pe care platformele le iau în considerare.
În majoritatea cazurilor, industriile cu un CPC mai mare cheltuiesc mai mult pe Google Ads. De exemplu, sectorul serviciilor care se adresează direct consumatorilor plătesc în medie aproximativ 7 RON pe clic, deci au un cost lunar mult mai mare, dar și conversii pe măsura bugetului pe care îl au dacă campaniile sunt setate corect.
De ce nu este un cost fix? Deoarece fiecare interogare pe care o caută un utilizator este ca o licitație, iar fiecare companie sau agenție de PPC licitează anumite cuvinte la un anumit cost per clic. Dar Google nu ține seama doar de acest aspect al costului, ci și de:
- Clasarea anunțului (Ad rank)
- Relevanța anunțului
- Relevanța și experiența utilizatorilor pentru landing page-ul setat
- Setările realizate: locație, dispozitiv, dar și contextul interogării
- Metode alternative de anunțuri etc
Fiecare campanie PPC poate fi o metodă de promovare a produselor și/sau a serviciilor foarte bună pentru aproape orice companie. Poți câștiga dintr-o campanie de succes multe conversii, dar și poți să îți realizez un branding eficient astfel încât utilizatorii să te recunoască mult mai ușor.