Volkswagen a purtat discuții pentru a utiliza software-ul Huawei în mașinile sale din China, sperând să stimuleze eforturile slabe de a revendica o cotă mai mare din cea mai mare piață de vehicule electrice din lume.
Potrivit a trei persoane familiarizate cu situația, producătorul de automobile s-a angajat în discuții cu Huawei cu privire la utilizarea tehnologiei sale în vehiculele VW, în timp ce o altă persoană a declarat că firma germană a purtat discuții similare cu alte grupuri chinezești.
Propria operațiune de software a VW, Cariad, a fost afectată de probleme de la crearea sa în 2020, inclusiv ratarea bugetului și întârzieri care au dus la rețineri în lansarea de noi vehicule electrice, cum ar fi Q6 e-tron de la Audi și Macan de la Porsche.
Tulburările l-au determinat pe Oliver Blume, directorul executiv al VW, să înlăture aproape toți directorii de top ai Cariad în această lună.
Grupul VW, care include mărci precum Audi și Porsche, vinde în general mai multe mașini decât orice alt producător din China, dar pe piața EV în creștere rapidă și potențial profitabilă, marca VW se află pe locul nouă, în urma rivalilor precum Tesla și BYD, susținută de Warren Buffett, cu o cotă de piață de 2%.
În încercarea de a câștiga teren pe piața EV din țară, grupul german a stabilit recent o strategie „în China, pentru China” și a anunțat în ultimii ani investiții în valoare de miliarde de euro în domenii precum vehiculele autonome.
De asemenea, a lucrat pentru a-și actualiza platforma de operare existentă cu funcțiile sofisticate de divertisment și de asistență la condus pe care consumatorii chinezi le așteaptă de la vehiculele mai noi.
O mișcare a VW de a stabili legături mai strânse cu grupuri tehnologice chinezești precum Huawei ar veni în ciuda eforturilor depuse de SUA și Europa de a-și reduce expunerea la China.
Gigantul tehnologic a devenit un simbol al tensiunilor dintre SUA și China de când Washingtonul și-a exprimat îngrijorarea că infrastructura sa de telecomunicații reprezintă un risc pentru securitatea națională.
SUA a interzis accesul Huawei la tehnologia semiconductorilor și a cerut licențe speciale pentru ca grupurile americane să vândă către compania chineză.
Arno Antlitz, directorul financiar al VW, a declarat săptămâna trecută la evenimentul Financial Times Future of the Car că următoarea platformă software pentru mărcile sale premium, cum ar fi Audi și Porsche, va fi lansată anul viitor, în timp ce o platformă planificată de conducere autonomă a fost amânată pentru 2027 sau 2028.
O persoană familiarizată cu discuțiile dintre VW și companiile chineze a declarat că discuțiile au reflectat „cât de mare este problema pentru un grup precum VW, a cărui (propunere unică de vânzare) este scara și platformele lor”.
O altă persoană a declarat că VW a fost, de asemenea, conștientă de faptul că un partener chinez de software ar putea atrage clienții chinezi care sunt „în favoarea furnizorilor locali și obsedați de povestea (cu) autonomia tehnologică”.
Huawei nu a răspuns la o solicitare de comentarii.
VW a declarat că „software-ul său existent (a fost) dezvoltat în mod continuu”, dar a adăugat că divizia sa chineză nu se află în discuții cu nicio companie în legătură cu licențierea unui sistem de operare complet.
Tu Le, fondator al Sino Auto Insights, o companie de consultanță din Beijing, a declarat că lupta producătorilor auto străini „pentru a pune ceva competitiv pe drumurile chinezești” a creat în cele din urmă o oportunitate pentru Huawei.
„Huawei a reușit să se asocieze doar cu mărci locale chinezești, multe dintre ele cu vânzări mai puține, dar dacă pot asigura un parteneriat cu un mare (constructor auto) străin, aceasta legitimează tehnologia și marca”, a spus el.
Cu toate acestea, un inginer de externalizare software din echipa Cariad a declarat că VW avea nevoie de servicii sofisticate de personalizare pentru a-și dezvolta sistemul de operare, ceea ce ar fi un test pentru capacitățile companiilor chineze de tehnologie.
„Dacă VW a planificat ce fel de software a dorit și dacă companiile chineze de tehnologie pot înțelege și îndeplini nevoile riguroase ale unei companii auto germane … acestea sunt greu de spus”, a declarat inginerul.
Sursa – www.ft.com