Transportatorul aerian low-cost Ryanair a anunțat lansarea unui nou tip de abonament anual, care oferă facilități precum locuri rezervate, asigurare de călătorie și acces la reduceri lunare pentru bilete. Prețul acestui abonament este de 79 de euro pe an (aproximativ 85 de dolari), potrivit Reuters.
Programul, numit „prime”, va fi pus la dispoziție unui număr limitat de 250.000 de utilizatori. În cazul în care se atinge acest prag, compania irlandeză ar putea genera venituri de aproape 20 de milioane de euro pe an doar din acest serviciu.
Inițiativa reflectă o tendință emergentă în sectorul companiilor aeriene low-cost, care își propun să crească loialitatea clienților prin pachete cu beneficii clare și costuri predictibile. Un exemplu similar este cel al Wizz Air, care a introdus serviciul „MultiPass” în 2023 – un pachet care permite pasagerilor să blocheze prețul unui zbor lunar și să adauge opțiuni precum bagaj de cală sau îmbarcare prioritară.
Totodată, eDreams ODIGEO, o platformă de rezervări din Spania, oferă un serviciu cu denumire identică – „prime” –, care asigură reduceri, posibilitatea de rambursare și opțiunea de a bloca un tarif pentru o anumită perioadă.