Apple, Google și Amazon sunt cele mai valoroase mărci ale lumii

Apple, Google și Amazon conduc clasamentul Best Global Brands realizat de Interbrands al celor mai valoroase 100 de mărci din lume, cu o valoare combinată de 2.130 miliarde dolari, în creștere cu 5,7%.

Sectorul tehnologiei continuă să conducă în topul celor mai valoaroase mărci globale în 2019, reprezentând jumătate din primele 10 mărci – Apple (loc 1, 234,24 miliarde dolari), Google (locul 2, 167,71 miliarde dolari), Amazon (locul 3, 125,26 miliarde dolari), Microsoft (locul 4, 108,85 miliarde dolari) și Samsung (locul 6, 101,1 miliarde dolari)

Dell (locul 63, 9,09 miliarde dolari) revine în clasament după o absență de șase ani, Uber (locul 87, 5,71 miliarde dolari) și LinkedIn (nr. 98, 4,84 miliarde dolari) sunt noii participanți în lista acestui an.

Facebook a intrat pentru prima dată în raportul Best Global Brands în 2012, pe locul 69, înregistrând o creștere constantă în următorii cinci ani. La apogeu, în 2017, Facebook s-a clasat pe locul 8, în 2018 a căzut pe locul 9, iar după ce a scăzut cu 11,8% în 2019, acum se află pe locul 14, cu o valoare a mărcii de 39,86 miliarde dolari.

Completează primele 10 mărci din topul acestui an Coca-Cola, locul 5 (63,365 miliarde dolari), Toyota, locul 7 (56,246 miliarde dolari), Mercedes-Benz, locul 8 (50,832 miliarde dolari) și McDonald’s, locul 9 (45,362 miliarde dolari) și Disney, locul 10 (44,352 miliarde dolari).

A 20-a ediție a clasamentului arată că tehnologia, industria luxului și comerțul cu amănuntul sunt sectoarele cu cea mai rapidă creștere.

Sectorul de top în privința creșterii în 2019 a fost luxul, cu 9 mărci în top și cu o creștere medie de 11%. Gucci (locul 33, 15,95 miliarde dolari) este cea mai de succes marcă a sectorului, cu o creștere de 23%. Louis Vuitton (locul 17, 32,22 miliarde dolari) și Chanel (locul 22, 22,13 mld. dolari) au înregistrat o creștere de 14% și, respectiv, o creștere de 11% față de anul trecut.

Primele trei mărci cu cea mai rapidă creștere au fost Mastercard (creștere cu 25%), Salesforce (24%) și Amazon (24%).

Doar 31 de mărci din primul raport, din 2000, mai sunt în prezent în listă, inclusiv Disney, Nike și Gucci. 137 de mărci, precum Nokia și MTV, au părăsit topul listă în această perioadă, iar Coca-Cola și Microsoft sunt singurele mărci care s-au menținut în top 10.

Loading...
loading...
Citește și
Loading...
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.