Partenerii Google se pregătesc pentru lovitură în timp ce gigantul motorului de căutare amenință cu ieșirea din Australia

Oprirea amenințată de Google a motorului său de căutare în Australia, în legătură cu o lege propusă privind licențierea conținutului ar fi răspândită în toate sectoarele industriale, împărțind partenerii ca Apple cu un decalaj brutal de venituri și comercianții cu amănuntul la fel de variați precum Kmart la prețuri accesibile, până la David Jones cu o ofertă de gadgeturi potențial inutile.
Compania deținută de Alphabet Inc a declarat că probabil își va retrage funcția de căutare principală din Australia dacă guvernul va continua un plan prin care să solicite și Facebook Inc să plătească companiilor media o taxă nedeterminată pentru fragmentele de știri prezentate pe serviciile lor.

Google și Facebook se luptă cu primul „cod de negociere în mass-media”, deoarece alte țări consideră eforturi similare pentru a ajuta editorii care au pierdut vânzările de anunțuri către companiile de tehnologie. În semn de potențial al efortului australian de a zgudui industria, Microsoft Corp – al cărui motor de căutare Bing va beneficia de orice retragere Google – a cerut joi SUA să adopte o lege similară.

Parlamentarii australieni au declarat că legea este necesară pentru a ajuta firmele media să rămână pe linia de plutire și, prin urmare, vor continua în ciuda amenințării, pe care Google a formalizat-o într-un depozit de valori mobiliare săptămâna trecută, care a declarat că negocierea forțată „ar putea avea ca rezultat modificarea sau retragerea produselor și serviciilor” . Adoptarea finală a legislației ar putea avea loc încă de săptămâna viitoare.

Citeste si:  Google a oprit cenzura pe site-ul său chinez Google.cn

Google lansează propriul program de plată cu condiții pe care le poate controla mai bine, iar luna trecută a ajuns la un acord cu editori importanți din Franța, precum și cu Reuters.

În Australia, utilizatorii Google, agenții de publicitate și partenerii de afaceri au început să se îngrijoreze de pierderea Google, care are o cotă de 94% din piața de căutare a țării. Natura interconectată a produselor Google înseamnă că dispozitivele, inclusiv telefoanele Android, laptopurile Chromebook și difuzoarele inteligente Nest, ar putea fi afectate fără motorul de căutare.

„Dacă funcția de căutare Google nu mai există în Australia, aceasta va elimina o mulțime de funcții pe care le folosesc pe Google Nest”, a declarat Margaret Morgan, un scenarist din Sydney care ține un difuzor în majoritatea camerelor casei sale și deține un Google Pixel smartphone.
Google a refuzat să comenteze această poveste. Compania a susținut că posibilitatea de a vă conecta gratuit la alte site-uri web este esențială pentru căutare și multe alte servicii gratuite de care beneficiază australienii.

Multe companii care sunt plătite într-un fel sau altul din veniturile din căutarea Google au și ei motive de îngrijorare. Apple Inc, de exemplu, primește miliarde de dolari la nivel global pentru a seta Google ca program implicit de căutare pe iPhone, browserul web Safari și asistentul vocal Siri, au declarat autoritățile antitrust americane.

Citeste si:  Apple, GroupM dar și alte companii solicită o protecție dură pentru datele din procesul Google

Producătorii de browsere, inclusiv Mozilla și Opera, obțin cote de venit de la Google, la fel ca și operatorii de internet din Australia, cum ar fi TPG Telecom Ltd, Optus din Singapore Telecommunications Ltd și Telstra Corp.

Diferiții parteneri nu au răspuns la solicitările de comentarii sau au refuzat să comenteze.

Condițiile exacte ale unor astfel de tranzacții nu au putut fi dezvăluite, dar estimările bazate pe informații disponibile publicului au arătat că ar putea fi în joc jumătate de miliard de dolari sau mai mult.

Venitul total al anunțurilor din Rețeaua de căutare din Australia este stabilit la aproximativ 3 miliarde de dolari pentru 2021 de către cercetătorul eMarketer, aproape toate acestea fiind destinate Google. Compania a plătit aproximativ 22% din veniturile sale globale din publicitate pentru căutare și alți parteneri anul trecut, au arătat situațiile financiare.

În Regatul Unit, cu aproximativ 2-1 / 2 ori populația Australiei, Google a cheltuit 1,5 miliarde de dolari pentru a deveni motorul de căutare implicit pe o varietate de dispozitive în 2019.

Sursa: Reuters
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner