MMA sau Kickbox la sală – ce sport alegi pentru condiția ta fizică

Condiția fizică bună poate fi caracterizată drept abilitatea organismului de a face față provocărilor cotidiene fără a acumula o stare de oboseală accentuată. Cele mai cunoscute elemente sunt: capacitatea fizică aerobă, forța fizică, rezistența musculară la efort prelungit, flexibilitatea, viteza. 

Compoziția tisulară a corpului – procentele de țesut adipos și țesut fibros – sunt influențate de numeroși factori, precum: activitatea fizică, vârsta, genul, alimentația echilibrată (mix alimentar de calitate: 55% carbohidrați, 30% grăsimi, 15% proteine). Boala și extenuarea influențează negativ condiția fizică și limitează posibilitățile de a face față cu brio obiectivelor de zi cu zi.

Artele marțiale se disting drept sporturi dovedite a avea o influență extraordinară în dobândirea unei condiții fizice excelente. Fiind sisteme complexe de antrenament pentru luptă, practicarea acestora este condiționată de dorința autentică de a schimba în bine stilul de viață. 

Dacă te interesează ce astfel de activitate să alegi, rândurile de mai jos îți vin în ajutor.

MMA – artele marțiale mixte

Termenul reprezintă acronimul sintagmei „Mixed Martial Arts” și desemnează un sport combativ hibrid, un amestec de stiluri precum box, judo, karate, ju-jitsu, în care tehnicile de luptă la distanță și corp la corp sunt studiate pentru un răspuns eficient în situații critice. 

Privit la început ca un sport violent, fără reguli și limite clare, MMA a câștigat ulterior popularitate enormă, practicanții și fanii transformându-l într-un fenomen global.

Începând cu 2009, acest sport este reglementat de Regulile Unificate ale Artelor Marțiale Mixte. Luptătorii concurează într-un ring sau inel octogonal înconjurat cu gard, fără a purta echipament de protecție a capului sau încălțăminte, ci numai mănuși MMA profesionale. Acestea sunt concepute special pentru a da posibilitatea prinderii adversarului – degete libere, dar cu protecție pentru zona pumnului.

Caracteristicile MMA constau în:

  • folosirea la potențial maxim a fiecărei grupe musculare – fiecare parte a corpului este folosită pentru atac sau apărare: loviturile de pumn tonifică brațele, loviturile de picioare tonifică membrele inferioare, tehnica de luptă la sol implică folosirea intensă a întregii mase musculare pentru prinderea și controlul adversarului;
  • arderea accentuată a caloriilor – o perioadă mai scurtă de timp necesară pentru a ajunge la forma fizică dorită: 60 de minute de antrenament pentru brațe și picioare înseamnă arderea a cel puțin 750 de calorii;
  • pregătirea fizică se concentrează pe trei niveluri: cardio (îmbunătățirea funcționării sistemului cardio-respirator), exerciții anaerobe (care produc explozii scurte de energie), antrenamente metabolice de rezistență (creșterea consumului de energie consumată).

Prin definiție, antrenamentele de MMA se focalizează pe acoperirea tuturor celor trei aspecte menționate mai sus, fiind cele mai eficiente și rapide în obținerea unei forme fizice de invidiat.

Kickboxing – un alt mix impresionant

Este un sistem de luptă ce înglobează mai multe arte marțiale clasice, precum: box, karate, muay thai. Kickboxing este atât un sport de contact, cât și o tehnică de autoapărare, precum și un antrenament folosit pe scară largă în sălile de fitness.

Pentru un antrenament aerob și anaerob complet, kickboxing-ul este o alegere excelentă, deoarece crește forța musculară și rezistența la efort prelungit. Dintre beneficiile vizibile ale acestui sport, poți lua în considerare:

  • îmbunătățirea sănătății sistemului cardiovascular – o inimă sănătoasă și puternică înseamnă șanse reduse de a suferi un infarct miocardic sau cerebral, organe interne sănătoase, țesuturi hrănite corespunzător cu nutrienți și oxigen;
  • ameliorarea sănătății sistemului respirator – plămânii antrenați își îmbunătățesc capacitatea, iar cantitatea mai mare de oxigen în sistemul muscular înseamnă că acei mușchi vor fi capabili să lucreze pentru o perioadă mai îndelungată, fără să resimtă oboseală accentuată;
  • creșterea semnificativă a flexibilității și echilibrului – flexibilitatea se îmbunătățește în special datorită sesiunilor de stretching și a solicitării din timpul antrenamentelor; flexibilitatea bună înseamnă și un echilibru optimizat, organismul devine capabil de redresări rapide și eficiente, precum și de coordonarea loviturilor de brațe și picioare.

Ține minte că acest sport reprezintă o modalitate extraordinară de a consuma calorii și de a-ți aduce greutatea corporală la cote optime. O oră de antrenament intens poate arde cel puțin 750 de calorii, iar sesiunile specifice pot conduce până la 1000 de calorii consumate.

Cu asemenea opțiuni, condiția ta fizică bună înseamnă o viață trăită la potențialul ei maxim, deoarece un corp sănătos înseamnă o minte sănătoasă, un spirit viu, o stare generală excelentă. 

Ca orice altă activitate intensă, practicarea unui sport presupune mai întâi o verificare medicală serioasă, astfel încât să știi că poți conta 100% pe capacitatea organismului de a face față efortului.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner