ANPC: Reclamaţiile privind medicamentele trebuie trimise Ministerului Sănătăţii

Reclamatiile privind medicamentele trebuie trimise Ministerului Sanatatii, prin Agentia Nationala a Medicamentelor, singura institutie abilitata in supravegherea pietei medicamentelor si a evaluarii punerii acestora pe piata, se arata intr-un comunicat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

În situatia in care, totusi, consumatorii trimit la ANPC sau la Comisariatele Judetene pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) reclamatii privind produse sau servicii care nu intra in sfera de competenta a institutiei, “acestea vor fi retransmise catre institutiile cu responsabilitati in domeniu”. Precizarile ANPC vin in contextul in care mass media a relatat despre reclamatiile depuse de catre consumatori la CJPC Arges, Mures si Sibiu, cu privire la “Picaturile nazale Nazomer”.

Directia de Sanatate Publica (DSP) Arges a dispus, miercuri, oprirea de la comercializare a solutiei nazale Nazomer, dupa ce o femeie din Pitesti a reclamat ca fiica ei, in vârsta de 4 ani, ar fi suferit arsuri in urma administrarii de picaturi Nazomer. Lotul respectiv (nr. 3033) a fost oprit de la vânzare pâna când Agentia Nationala a Medicamentului va finaliza analiza componentelor si va stabili daca produsul prezinta pericol pentru sanatatea populatiei.

“S-a dispus un control si la producator. Produsul este notificat ca supliment alimentar, nu ca medicament. Datorita reactiilor locale determinate, am dispus retragerea de pe piata, in primul rând pentru ca nu este supliment alimentar, dar si pentru a face analize la loturile aflate pe piata”, a afirmat, la un post privat de radio, Maria Nitescu, director in Directia de Control pentru Sanatate Publica din cadrul Ministerului Sanatatii.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata