AVAS propune o Comisie interministerială pentru a analiza contractul de privatizare cu Ford

Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a iniţiat un proiect de Hotărâre de Guvern pentru constituirea unei Comisii interministeriale în vederea analizării contractului de privatizare încheiat cu Ford Motors Company pentru pachetul de acţiuni deţinut de stat la societatea Automobile Craiova, informează un comunicat al instituţiei.

Potrivit sursei citate, iniţiativa AVAS vine ca urmare a solicitării primite de Guvernul României, din partea companiei Ford, de a analiza prevederile contractului de privatizare din perspectiva realităţilor economice actuale în contextul crizei globale.

Solicitările concrete ale Ford Motors Company urmează să fie primite şi analizate de noua comisie, în perioada imediat următoare înfiinţării acesteia.

Comisia, coordonată de preşedintele AVAS, Aurelian Popa, este formată din şase membri:

  • Mircea Ioan Pavelescu, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului,
  • Bogdan Alexandru Drăgoi, Ministerul Finanţelor Publice,
  • Dumitru-Nicu Cornoiu, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale,
  • Dan-Tudor Lazăr, Aparatul propriu de lucru al primului-ministru,
  • Petru Ianc, Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.

Proiectul de act normativ şi Nota de fundamentare au fost supuse dezbaterii publice prin afişarea pe site-ul AVAS, se mai precizează în comunicat.

Angajamentul pe care Ford şi l-a asumat faţă de Craiova şi România privind investiţia şi locurile de muncă rămâne neschimbat, chiar dacă firma a solicitat reanalizarea unor clauze din contractul de privatizare a Automobile Craiova.

Nadia Crişan, membru al Consiliului de Administraţie al Ford, a declarat, miercuri 5 mai, că, în pofida crizei economice fără precedent, Ford va continua investiţia de la Craiova.

”Angajamentul pe care Ford şi l-a asumat faţă de Craiova şi România rămâne neschimbat. Astfel, planul nostru este acela de a îndeplini angajamentele asumate în privinţa locurilor de muncă, a investiţiei şi a capacităţii de producţie. Toate acestea se întâmplă în pofida crizei economice fără precedent, care a început de când Ford a semnat contractul de privatizare”, a precizat Nadia Crişan.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata