Berceanu: n-avem autostradă, dar avem experienţă

Berceanu se consolează cu ideea că noi măcar am învăţat ceva din greşelile concesiunii, în timp ce francezii mai ştiutori au pierdut bani. Acum, spune ministrul într-un interviu pentru România Liberă, ştim măcar ce să întrebăm atunci când vom dori să facem o altă autostradă.

Consorţiul Vinci-Aktor a renunţat la contractul pentru construirea a 55 de kilometri de autostradă pe tronsonul Comarnic – Braşov. Francezii nu au reuşit să obţină finanţare pentru proiectul în valoare de 1,5 miliarde de euro.

„Noi vom avea nişte discuţii nu numai cu finanţatori de genul BERD şi BEI, care ştiu multe lucruri, ci şi cu ambasadori şi ministere din Spania, Italia, Franţa; cu unii dintre ei chiar am vorbit. O să ne ducem la unii dintre ei câte două zile, să avem un dialog cu ei, să îi întrebăm cum fac.

Noi ştim ce să întrebăm, căci avem o experienţă care e importantă. După aceea, vom decide dacă începem cu Sibiu-Piteşti, dacă reluăm totuşi Comarnic-Braşov sau le facem pe amândouă în acelaşi timp”, declară ministrul Transporturilor despre ruperea contractului cu constructorii francezi ai autostrăzii Comarnic-Braşov.

Rezilierea contractului cu Vinci-Aktor nu este considerată un eşec de către Radu Berceanu.

„Noi nu am călcat greşit. Dacă ar fi avut un punct de care să se lege, ne-ar fi reproşat că nu am făcut, nu am dres ş.a.m.d. Ei au reclamat însă că au atras atenţia asupra unor aspecte în timpul mandatului lui Orban şi că nu au fost ascultaţi. Singurul lucru e că îmi pare foarte rău că primul PPP a picat într-o perioadă de criză economică în care ei nu au mai putut să ducă povara”, spune Berceanu într-un interviu pentru România Liberă.

Finanţatori din cadrul licitaţiei ridică semne de întrebare asupra retragerii lui Vinci din proiect.

‘Nu se poate ca o firmă de rangul acesta să se retragă aşa. În mod normal, trebuia să existe o garanţie de 20-30 de milioane de euro pe care Vinci să o piardă la retragere. Din februarie 2009, când a fost depusă oferta, pieţele financiare s-au dezvoltat şi la fel bonitatea României. Nu văd de ce ceva bancabil acum un an nu ar mai fi fost bancabil şi acum. O înrăutăţire a finanţării nu ar fi fost posibilă decât dacă ar fi apărut o nouă criză.

Citește și
2 Comentarii
  1. grig spune

    Ideea de a traversa zona Sinaia (in subteran),i-ar fi adus la pierderi uriase.A nu se uita alunecarile de teren din toata zona malului drept al Prahovei ,la Sinaia si chiar mai in sud la Breaza.Oricum constructorii luau teapa.

  2. luly piro spune

    eu nu inteleg cand vreodata autostrada A2 va fii pana in ct si nu doar pan la cernavoda ,fb ca se iau in calcul alte tronsoane dar nu ati terminat ce i inceput din 1994 …

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata