După cum probabil știi, turbina, denumită și turbo sau turbosuflantă, este un agregat care folosește energia gazelor emise de sistemul de evacuare pentru a comprima aerul care intră în motor.
Practic, turbina trimite mai mult aer în motor decât primește acesta în mod normal.
Ce trebuie să reții de aici? Păi, combustia motorului se bazează pe oxigen pentru a arde combustibilul, așadar, mai mult aer în motor reprezintă categoric o ardere mai bună și mai eficientă, deci se produce mai multă putere.
Totuși, din motive diverse, turbina mașinii tale poate începe să nu mai funcționeze corect. Când se întâmplă acest lucru, te avertizează. Cu cât ești mai receptiv la semnele venite din partea ei, cu atât ai mai multe șanse ca pagubele create de o turbina defectă să nu fie prea costisitoare.
De ce este importantă turbina mașinii tale?
Dacă vorbim despre modul de funcționare al unei turbine, trebuie să menționăm faptul că, datorită funcționării ei, puterea motorului este mult mai mare. Însă să știi că acesta nu este singurul beneficiu pe care îl aduce o turbosuflantă unei mașini.
Astfel, amintim și de celelalte 4 avantaje:
-consum scăzut de combustibil;
-cuplu motor mai mare;
-accelerare mai rapidă;
-reducere a emisiilor poluante.
Se avertizează că toate aceste avantaje dispar atunci când turbina mașinii tale prezintă defecte. Experiența șofatului nu va mai fi aceeași, iar, având în vedere că toate componentele mașinii tale se comportă ca niște piese de domino, o turbina defectă poate influența defectarea în lanț a altor sisteme importante.
Acest lucru înseamnă cheltuieli foarte mari pentru a repara totul și cu siguranță nu îți dorești o asemenea „bucurie”.
Așadar, pentru a înțelege că turbina mașinii tale îți cere ajutor, dacă putem spune așa, trebuie să îi înțelegi semnele de alertă. D
Care sunt simptomele unei turbine defecte și cum le recunoști?
Practic, unul dintre semnalele des întâlnite în cazul unei turbine defecte este pierderea de putere. Această pierdere de putere poate fi de două tipuri: însoțită de fum și lipsită de fum. Indiferent de tip, serviciile de reconditionare turbina te pot salva. Cu ajutorul rol, turbosuflanta mașinii tale poate redeveni la fel de eficientă precum una nouă.
Să știi că pierderea de putere fără fum este întâlnită doar la turbinele care au geometria variabilă blocată. În cazul în care nu e de vină geometria, următorul element ce trebuie verificat este actuatorul electric sau vacumatic.
În cazul în care vorbim despre pierderi de putere însoțite de fum, este recomandat să verifici traseul de admisie, intercoolerul, turbina și evacuarea. Mare atenție la intercooler: dacă este spart sau fisurat, motorul trage aer „fals” printr-un furtun, lucru ce determină apariția pierderilor în galeria de admisie.
De asemenea, trebuie verificat dacă supapa de recirculare a gazelor arse, adică EGR-ul, nu este blocată pe deschis. În cazul în care constați acest lucru, să știi că se creează un amestec de aer-combustibil nepotrivit.
În plus, dacă plasarea turbinei îți permite, poți observa cu ochiul liber și dacă învelitoarea acesteia (carcasa) este distrusă din cauza supraîncălzirii. Multe ar mai fi de spus despre cauzele pierderii de putere. Reține că doar un expert în domeniu poate stabili cu exactitate cauza, iar dacă se dovedește că este vorba despre turbină, știi ce ai de făcut: apelezi la serviciile de recondiționare turbină. Vin însoțite de garanție de până la 14 luni și au un preț mult mai mic, comparativ cu prețul de achiziție al unei turbine noi.
Un alt semn extrem de des întâlnit la turbinele defecte este șuieratul sau fluieratul specific. Dacă apare un astfel de sunet din senin atunci când accelerezi, nu e bine să-l treci cu vederea. Dacă se transformă în timp într-un fluierat puternic, este clar că zilele turbinei tale sunt numărate.
Un alt motiv pentru care poate apărea acest fluierat este existența unui furtun slăbit sau crăpat. Acesta pierde aer, deci motorul trage acel aer „fals” de care am amintit și mai sus, moment în care simți și o pierdere de putere. Cum îți poți da seama că furtunul defect este cauza suieratului? Îl verifici cu atenție.
Există și alte semne pe care le poate da o turbină defectă, dintre care amintim de:
-consum crescut de combustibil;
-presiune mai mică la supraalimentare;
-apariția mirosului de ulei ars.
Cât despre preţul de reconditionare a turbinei, acesta începe de la 800 de lei, dar este influențat de marca, modelul și motorizarea mașinii tale.
Aşadar, acestea sunt semnele pe care le dă o turbină atunci când are nevoie de îngrijiri „medicale” de specialitate și care sunt consecințele pe care le poți resimți dacă nu iei măsuri la timp.
Sursa: www.antena3.ro