GfK: 40% dintre români folosesc butelia ca sursă de gaze

Puţin peste jumătate din populaţia României este conectată la reţeaua de gaze naturale, restul de 40 la sută folosind butelia ca sursă de gaze, în timp ce şase la sută dintre români nu folosesc deloc gazele naturale, conform unui studiu realizat de GfK România.
În schimb, aproape toate gospodăriile din România sunt conectate la reţeaua electrică.
GfK România a analizat în studiul Omnibus, realizat în martie 2010, gradul de satisfacţie al românilor în legătură cu serviciile de electricitate şi gaze naturale. Preţurile ridicate, întreruperile dese ale curentului, presiunea slabă a gazelor precum şi modalitatea de facturare sunt cauzele principale pentru care cei chestionaţi sunt nemulţumiţi de companiile furnizoare şi distribuitoare de curent şi gaze.
În privinţa furnizorului de curent electric, mai mult de jumătate dintre români spun că sunt satisfăcuţi. 13 la sută însă nu se declară mulţumiţi, motivele fiind în special preţurile ridicate şi desele întreruperi sau defecţiunile reţelei, dar şi lipsa de claritate şi transparenţa la facturare sau fluctuaţiile de tensiune ale curentului electric. În şase la sută dintre cazuri, fluctuaţiile de tensiune şi întreruperile de curent au cauzat defecţiuni ale aparatelor electronice sau electrocasnice.
În timp ce aproximativ şase din zece români sunt mulţumiţi de serviciile furnizorului de gaze naturale, 11 la sută din populaţie se declară nemulţumiţi în principal din cauza preţurilor mari, dar şi din cauza presiunii scăzute, a procesului de facturare perceput ca neclar şi existenţa aerului pe conducta de gaze.
Media întreruperilor curentului electric în gospodărie – situaţie datorată furnizorului – a fost de patru în ultimul an, în timp ce întreruperea gazelor naturale a survenit în medie de două ori în ultimul an.
Informaţiile provin din studiul Omnibus realizat de GfK România în luna martie 2010 pe un eşantion de 1.000 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste.
GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK. De peste opt ani, GfK România este institutul numărul 1 de cercetare de piaţă din România. Activităţile sale sunt structurate în cinci segmente: Custom Research – cercetare cantitativă şi calitativă ad hoc pentru o arie largă de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicaţii şi IT, finanţe, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking – cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology – cercetare continuă pentru bunuri de folosinţă îndelungată, Media – cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media şi Healthcare – cercetare calitativă şi cantitativă în toate domeniile medicale.
Înfiinţat în 1934 ca primă companie de cercetare de piaţă în Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente. Grupul GfK este una din cele mai mari organizaţii de cercetare de piaţă din lume.

Puţin peste jumătate din populaţia României este conectată la reţeaua de gaze naturale, restul de 40% folosind butelia ca sursă de gaze, în timp ce 6% dintre români nu folosesc deloc gazele naturale, conform unui studiu realizat de GfK România. În schimb, aproape toate gospodăriile din România sunt conectate la reţeaua electrică.

.

GfK România a analizat în studiul Omnibus, realizat în martie 2010, gradul de satisfacţie al românilor în legătură cu serviciile de electricitate şi gaze naturale. Preţurile ridicate, întreruperile dese ale curentului, presiunea slabă a gazelor precum şi modalitatea de facturare sunt cauzele principale pentru care cei chestionaţi sunt nemulţumiţi de companiile furnizoare şi distribuitoare de curent şi gaze.

În privinţa furnizorului de curent electric, mai mult de jumătate dintre români spun că sunt satisfăcuţi. 13 la sută însă nu se declară mulţumiţi, motivele fiind în special preţurile ridicate şi desele întreruperi sau defecţiunile reţelei, dar şi lipsa de claritate şi transparenţa la facturare sau fluctuaţiile de tensiune ale curentului electric.

În 6% dintre cazuri, fluctuaţiile de tensiune şi întreruperile de curent au cauzat defecţiuni ale aparatelor electronice sau electrocasnice.

În timp ce aproximativ şase din zece români sunt mulţumiţi de serviciile furnizorului de gaze naturale, 11 la sută din populaţie se declară nemulţumiţi în principal din cauza preţurilor mari, dar şi din cauza presiunii scăzute, a procesului de facturare perceput ca neclar şi existenţa aerului pe conducta de gaze.

Media întreruperilor curentului electric în gospodărie – situaţie datorată furnizorului – a fost de patru în ultimul an, în timp ce întreruperea gazelor naturale a survenit în medie de două ori în ultimul an.

Informaţiile provin din studiul Omnibus realizat de GfK România în luna martie 2010 pe un eşantion de 1.000 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste.

Înfiinţat în 1934 ca primă companie de cercetare de piaţă în Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata