Profitul din exploatare al „Antibiotice” Iaşi s-a majorat cu 40%

¤ La finalul primului semestru al anului în curs, „Antibiotice” SA Iaşi a raportat o majorare cu 40% a profitului din activitatea de exploatare, comparativ cu perioada similară a anului trecut

¤ Valoarea exporturilor a crescut cu 35%, tendinţa fiind ca în următorii doi ani livrările către pieţele externe să se dubleze


Conform raportului semestrial remis Bursei de Valori Bucureşti, compania „Antibiotice” SA Iaşi a înregistrat în primele şase luni ale acestui an creşteri ale tuturor indicatorilor de profit, cu menţiunea că profitul din exploatare s-a majorat cu 40% comparativ cu perioada similară a anului precedent.

Astfel, compania farmaceutică ieşeană a consemnat la finalul primului semestru al acestui an o cifră de afaceri netă de 115,8 milioane RON, în creştere cu 7,2% comparativ cu valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului anterior, când la acest indicator se consemna suma de 108 milioane RON.

Veniturile din exploatare realizate în această perioadă s-au ridicat la 133,2 milioane RON (cu 12% mai mari decât cele realizate în aceeaşi perioadă a anului anterior), în condiţiile în care cheltuielile de exploatare au fost de 101,2 milioane RON, înregistrând o creştere de 5 procente comparativ cu semestrul I 2009.

Din diferenţa celor două sume a rezultat un profit din exploatare de 32 milioane RON, în creştere cu 40% faţă de perioada similară a anului precedent, când la acest indicator se înregistra valoarea de 22,8 milioane RON.

Această majorare s-a înregistrat pe fondul creşterii cu 37%, până la 155,2 milioane RON, a valorii producţiei marfă fabricată în primul semestru al acestui an, în timp ce cheltuielile cu materii prime şi materiale consumabile, în valoare de 31,3 milioane RON, au înregistrat o creştere cu numai 21%. În acelaşi timp, cheltuielile cu personalul s-au majorat cu doar 1%, de la 31,5 milioane RON la 31,7 milioane RON, determinând micşorarea ponderii cheltuielilor salariale în totalul cheltuielile de exploatare.

De asemenea, în această perioadă s-a aplicat un program de reducere a cheltuielilor cu serviciile şi alte cheltuieli de exploatare care a dus la reducerea acestora cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul creşterii cifrei de afaceri cu 7,2%.

Producătorul farmaceutic ieşean a încheiat primele şase luni ale anului în curs cu venituri totale de 137,08 milioane RON, în creştere cu 13,6% comparativ cu perioada similară a anului precedent, şi cheltuieli totale de 116,25 milioane RON, diferenţa dintre valorile celor doi indicatori reflectându-se într-un profit brut de 20,83 milioane RON, în creştere cu 13,9% comparativ cu primul semestru al anului trecut. După calcularea impozitului, a reieşit o valoare netă a profitului de 17,25 milioane RON.

La finalul perioadei, „Antibiotice” SA Iaşi avea achitate toate obligaţiile scadente la bugetul de stat, în valoare de 4,2 milioane RON.

Exporturile „Antibiotice” SA Iaşi s-au majorat cu 35%


În primul semestru al acestui an, exporturile „Antibiotice” SA Iaşi s-au ridicat la valoarea de 26 milioane RON, în creştere cu 35% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, confirmându-se astfel tendinţa de creştere înregistrată în ultimii doi ani pe acest segment. Această situaţie este explicată de către managementul companiei farmaceutice ieşene prin strategia de extindere a prezenţei pe pieţele internaţionale, atât prin consolidarea poziţiei ca al doilea producător mondial de Nistatină, cât şi prin dezvoltarea exporturilor directe sau în colaborare pentru medicamentele în formă finită.

Exporturile de Nistatină au înregistrat o creştere cu 28% în perioada primelor şase luni ale anului 2010 raportat la aceeaşi perioadă a anului anterior, în condiţiile promovării unei politici de creştere a preţului mediu de livrare. Din punct de vedere cantitativ, primele şase luni ale anului 2010 au marcat livrarea celei mai mari cantităţi exportate în această perioada de referinţă pe pieţele externe. Principalele direcţii strategice privind valorificarea Nistatinei pe pieţele externe au urmărit dezvoltarea accentuată a exporturilor către pieţele reglementate din Europa şi Statele Unite, precum şi consolidarea relaţiilor cu partenerii comerciali din zonele Asiei, Rusiei şi ţărilor CSI.

Dezvoltarea exportului de produse finite reprezintă o direcţie prioritară în cadrul strategiei de marketing pe pieţele externe. În aceste condiţii, s-a obţinut o creştere de 44% faţă de primul semestru al anului trecut.

„Antibiotice” urmăreşte dezvoltarea de parteneriate strategice pentru a pătrunde pe pieţele internaţionale


Anul 2010 a marcat o dezvoltare semnificativă a parteneriatelor pe pieţele din Europa, Africa, Rusia – CSI, atât pentru exportul direct de produse sub marca Antibiotice, cât şi pentru activitatea de contract manufacturing. În acest sens, compania continuă procesul de înregistrare a unui număr important de produse pe piaţa SUA şi a Federaţiei Ruse, precum şi cel de dezvoltare a parteneriatelor de contract manufacturing, urmând ca începând cu anul 2011 să fie încheiate procedurile de autorizare demarate de parteneri din Danemarca, Germania, Cehia, Slovacia şi Ungaria.

De asemenea, pentru următorii trei ani, „Antibiotice” Iaşi vizează dezvoltarea de proiecte internaţionale cu opt parteneri, ce vor conduce la creşterea semnificativă a exportului.

„Consiliul de Administraţie al societăţii a aprobat un program orientat spre dezvoltarea parteneriatelor cu principalii distribuitori, în special pentru promovarea produselor noi din portofoliu.

De asemenea, au fost iniţiate relaţii de colaborare cu opt parteneri cu experienţă în politicile de marketing, în acest context lucrându-se acum la definirea pieţelor şi a strategiilor de pătrundere pe o serie de pieţe externe, astfel încât, într-un an jumătate-doi, exporturile companiei să se dubleze.

«Antibiotice» Iaşi trebuie să se focuseze pe programe eficiente anticriză, astfel încât să reuşim să depăşim problemele legate de funcţionarea pe o piaţă subfinanţată şi să ne orientăm cu succes spre pieţele externe. În acelaşi timp, însă, înţelegem rolul pe care îl avem în sistemul românesc de sănătate, motiv pentru care ne îmbogăţim portofoliul cu noi clase terapeutice.

Avem în plan lansarea unui număr important de produse de oncologie şi continuăm completarea programului de cardiovasculare şi a gamei de produse antiinfecţioase – carbapeneme”, a afirmat Ioan Nani, managerul companiei farmaceutice ieşene.

Pentru cea de-a doua parte a anului în curs, conducerea companiei pregăteşte implementarea unei noi etape a programului de eficientizare a activităţii, prin îmbunătăţirea cash-flow-lui ca urmare a unei mai bune relaţionări cu distribuitorii şi piaţa farmaceutică, externalizarea unor activităţi complementare şi concentrarea pe activitatea de bază a companiei, precum şi urmărirea riguroasă a programelor de reducere a costurilor activităţilor auxiliare.

De asemenea, în plan investiţional, conducerea societăţii a aprobat finalizarea unui Centru Pilot de cercetare pentru forme solide orale. În această perioadă este în curs de modernizare fluxul de comprimate, pentru a veni în întâmpinarea contractelor de parteneriat pe care „Antibiotice” intenţionează să le dezvolte în perioada următoare.

Ca urmare a acestor măsuri, până la finalul acestui an, „Antibiotice” SA Iaşi urmăreşte să atingă o creştere a cifrei de afaceri de 10% şi de 18% a vânzărilor în piaţa internă, păstrându-şi locul patru în topul producătorilor de medicamente generice din România, precum şi accelerarea vânzărilor la export.


Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata