ANAF avertizează contribuabilii cu privire la mesaje SMS frauduloase care sunt trimise în numele instituției. Aceste mesaje informează fals utilizatorii că le-au fost blocate conturile și includ un link de acces, încercând astfel să inducă în eroare destinatarii.
„Aceste mesaje nu sunt emise de ANAF şi urmăresc să obţină datele personale şi financiare ale destinatarilor”, transmite instituţia printr-un comunicat.
ALERTĂ! Fraudă masivă în numele ANAF. Cum te poți proteja
ANAF avertizează încă o dată că instituția comunică oficial cu contribuabilii exclusiv prin Spațiul Privat Virtual (SPV), o platformă securizată, sau prin notificări oficiale transmise prin Poșta Română.
Instituția recomandă cetățenilor să ignore SMS-urile suspecte, să nu acceseze linkurile trimise și să nu furnizeze date personale prin intermediul acestora. Pentru clarificarea unor aspecte fiscale generale, ANAF pune la dispoziția contribuabililor un serviciu oficial de tip call-center.
Acest tip nou de fraudă reprezintă un risc crescut deoarece încearcă să inducă în eroare cetățenii, transmițându-le că ar avea conturile blocate, generând astfel o reacție imediată și periculoasă.
Cine trebuie să depună Declarația Unică la ANAF
Conform informațiilor transmise de ANAF, persoanele fizice care au obținut în 2024 venituri sau au înregistrat pierderi, individual sau ca parte a unei asocieri, fie din surse interne, fie externe, au obligația să depună Declarația unică.
De asemenea, documentul trebuie depus și de către persoanele care aleg să plătească voluntar contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS), chiar dacă nu au realizat venituri impozabile.
Categorii de venituri pentru care se completează Declarația Unică
- venituri din activităţi independente, pentru care venitul net se stabileşte în sistem real, pe baza datelor din contabilitate;
- venituri din activităţi independente realizate din România, impuse pe bază de norme de venit în cazul contribuabililor care au început activitatea în luna decembrie a anului 2024;
- venituri din drepturi de proprietate intelectuală, cu excepţia contribuabililor pentru care impozitul se reţine la sursă;
- venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal obţinute în calitate de proprietari, uzufructuari sau alţi deţinători legali, pe bază de contract de închiriere, pentru care chiria reprezintă echivalentul în lei al unei valute.
Pentru a fi la curent cu toate știrile, urmărește Financiarul.ro și pe Google News
Parteneri
Articole recomandate din rețeaua noastră
LylaDoar 37% dintre femei spun că înțeleg bine simptomele menopauzei. Ce poți discuta cu medicul înainte de ultima menstruație
Revista IoanaCum reduci pierderile de căldură la aerisirea de iarnă. Ce reglezi la calorifer înainte să deschizi geamul
News24Andrew Tate este acuzat că apare într-o înregistrare sexualizată alături de o fată de 17 ani
Dolce SportNovak Djokovic câștigă la Beijing trofeul cu numărul 102, după abandonul lui Alex de Minaur
GetPonyITP anual pentru autoturismele cu vechime de cel puțin 12 ani. Ce acte sunt necesare și cât costă verificarea
BravonetPaula Cojocari explică de ce divorțează de Stelian Ogică după doar patru luni de căsnicie