Termene limită pentru depunerea documentelor fiscale în februarie 2014
ANAF a anunțat că, în luna februarie 2014, contribuabilii au obligația de a depune diverse declarații fiscale. Iată detaliile esențiale privind termenele și formularele necesare.
Până la 7 februarie 2014
- Declarația de mențiuni (formular 092): Aceasta se aplică persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care au efectuat achiziții intracomunitare taxabile în România. Este obligatorie pentru cei care au realizat astfel de achiziții în luna ianuarie și trebuie să devină plătitori lunar de TVA. Reglementare: OPANAF nr. 1.165/2009.
Până la 10 februarie 2014
- Declarația de înregistrare fiscală (formular 010): Se depune de către persoanele juridice ce trebuie să se înscrie ca plătitori de TVA după ce au depășit plafonul legal de scutire, conform art. 152 alin. (6) din Codul Fiscal; OMEF nr. 262/2007.
- Declarația pentru persoane fizice române (formular 020): Aceasta este destinată persoanelor fizice care desfășoară activități economice independente și trebuie să se registreze ca plătitori de TVA după atingerea plafonului legal, conform aceleași reglementări.
- Declarația pentru persoane fizice cu activități independente (formular 070): Similar cu cele anterioare, acest formular este destinat celor care exercită profesii libere și sunt obligați să devină plătitori lunar de TVA.
- Declarația privind anularea înregistrării TVA (formular 096): Se completează pentru solicitarea scoaterii din evidența plătitorilor VAT, conform art.152 alin.(7) din Codul Fiscal; OPANAF nr.1.768/2012.
Până la 25 februarie 2014
- Notificarea sistemului TVA la încasare (formular 097): Persoanele impozabile trebuie să notifice organele fiscale despre aplicarea sau încetarea acestui sistem, conform reglementării OPANAF nr.3.884/2013.
- Declarația privind obligațiile bugetului statului (formular 100): Acesta are termen lunar pentru obligațiile aferente lunii ianuarie, conform OPANAF nr.1.950/2012.
- Declarația privind impozitul pe profit (formular 101): Este destinată organizațiilor nonprofit și contribuabililor cu venituri majoritare din agricultură specificată prin legislație; reglementările sunt stipulate in art .34 alin.(5) Cod Fiscal; OPANAF nr .1 .950 /2012 . li >
Această informare subliniază importanța respectării termenelor stabilite pentru evitarea penalizărilor legale asociate neîndeplinirii obligațiilor fiscale.
Termenele Limită pentru Declarațiile Fiscale din Ianuarie 2014
Obligații fiscale pentru persoanele fizice și juridice
Contribuabilii au obligația de a depune mai multe declarații fiscale aferente lunii ianuarie 2014, conform reglementărilor în vigoare. Aceste formulare sunt esențiale pentru respectarea legislației fiscale și includ:
Formularul 112 – Venituri din salarii
Declarația privind veniturile obținute sub formă de salarii, utilizând formularul 112, trebuie depusă de către angajatori. Reglementarea este stabilită prin OMFP nr. 1.045/2012.
Formularul 224 – Venituri din străinătate
Persoanele fizice care desfășoară activitate în România sau care sunt angajate ale misiunilor diplomatice trebuie să completeze formularul 224 pentru a declara veniturile obținute din străinătate, conform OPANAF nr. 52/2012.
Formularul 300 – Decont TVA lunar
Contribuabilii au obligația de a depune formularul 300 pentru decontarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) aferent lunii ianuarie, conform art.156^2 Cod Fiscal și OPANAF nr.1.790/2012. Este important ca acest formular să fie completat chiar și de cei care au solicitat scoaterea din evidență ca plătitor de TVA până la data limită de 10 ianuarie.
Formularul 301 – Decont special TVA
Pentru contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA care au efectuat achiziții intracomunitare sau servicii intracomunitare, se impune completarea formularului 301, conform art.156^3 Cod Fiscal și OPANAF nr.30/2011.
Formularul 307 – Ajustări TVA
Persoanele impozabile trebuie să utilizeze formularul 307 pentru ajustările legate de taxa pe valoarea adăugată, având la bază reglementările prevăzute în Codul Fiscal (articolului128 alin.(7)) și OPANAF nr.2.223/2013.
Formularul 311 – Datorii TVA după anulare cod fiscal
Cei al căror cod fiscal a fost anulat vor completa formularul311 dacă efectuează livrări sau prestări fără un cod valid, conform OPANAF nr.2.224/2013.
Formularul390 VIES – Livrări/Achiziții Intracomunitare
Declarația recapitulativă privind livrările și achizițiile intracomunitare se va face prin intermediul formului390 VIES, având termen limitat la finalizarea operațiunilor desfășurate în luna ianuarie, conform art156^4 Cod Fiscal si OPANAF nr76/2010.
Formulare informative – Anualizare venituri
De asemenea, contribuabilii vor trebui să completeze formularele informative:
- 392A: Pentru livrările realizate cu o cifră anualizată sub plafon.
- 392B: Pentru persoanele neînregistrate în scopuri VAT cu cifra anualizată inferioară unui anumit prag stabilit prin legislație (articol153 Cod Fiscal).
Aceste termene sunt esențiale pentru asigurarea unei bune gestionări fiscale atât la nivel individual cât și corporativ.
Termene Limită pentru Depunerea Declarațiilor Fiscale în 2024
Obligații fiscale pentru transportul rutier internațional de persoane
Conform legislației fiscale, operatorii de transport rutier internațional din România au obligația de a depune declarații informative specifice. Astfel, persoanele înregistrate în scopuri de TVA care au prestat servicii de transport internațional în anul precedent trebuie să completeze formularul 393. Aceasta se referă la veniturile obținute din vânzarea biletelor pentru transportul rutier internațional, iar reglementările aplicabile sunt stipulate în art. 156^3 alin. (6) din Codul Fiscal și OPANAF nr. 93/2014.
Declarații informative pentru plătitorii de TVA
Plătitorii de TVA care desfășoară operațiuni pe teritoriul național sunt obligați să depună formularul 394 până la data limită stabilită. Acesta este destinat declarării livrărilor și prestărilor efectuate pe parcursul lunii ianuarie a anului curent, conform OPANAF nr. 3.596/2011.
Termen limită: 28 februarie
Până la data de 28 februarie, contribuabilii trebuie să îndeplinească următoarele obligații:
- Declarația informativă privind impozitul reținut și plătit pentru veniturile cu regim de reținere la sursă destinate beneficiarilor nerezidenți, conform art.119 din Codul Fiscal.
- Declarația informativă formular 205, care se completează și se depune de către plătitorii care calculează și rețin impozitul pe veniturile cu regim special, conform Titlului III din Codul Fiscal (reglementată prin OPANAF nr. 1.913/2012).
- Declarația anuală privind impozitul pe reprezentanțe, conform art.124 din Codul Fiscal (OMFP nr. 460/2004).
- Declarația informativă formular 400 referitoare la veniturile obținute din economii în România de persoanele fizice rezidente în state membre ale Uniunii Europene sau alte teritorii asociate (articolul relevant fiind art.119 alin.(1^1) din Cod Fiscal; OMEF nr.564/2007).
Aceste termene sunt esențiale pentru asigurarea respectării legislației fiscale românești și evitarea eventualelor penalizări asociate întârzierilor sau neîndeplinirilor acestor obligații.
Pentru a fi la curent cu toate știrile, urmărește Financiarul.ro și pe Google News
Parteneri
Articole recomandate din rețeaua noastră
News24Nobelul pentru Medicină 2026 recompensează metoda care activează și oprește celule nervoase cu lumină
Dolce SportRomânia lui Hagi pierde și cu Suedia, 0-1, în fața a 50.000 de spectatori
GetPonyPermisul pierdut se înlocuiește cu 139 de lei. Pașii pentru duplicat și dovada necesară în perioada de așteptare
BravonetIulius Town Timișoara oferă 300 de pachete pe zi studenților, până pe 14 octombrie
LylaCum îți citești grupa de sânge și Rh-ul pe analize și de ce contează rezultatul la transfuzie sau în sarcină
Revista IoanaCum afli cât plătești pentru curentul consumat de televizor, calculator sau frigider folosind un wattmetru