Gestionarea unei afaceri de succes în industria ospitalității este ușor de gândit, dar greu de realizat. Ai nevoie de un concept fezabil pe care să-l dezvolți cu resursele potrivite.
Fiecare detaliu contează. Totul trebuie ales cu grijă în funcție de obiectivul pe care ți-l dorești și, desigur, de conceptul brandului tău. Să investești în ospătarii de încredere este la fel de important ca alegerea celor mai bune cuptoare profesionale. Dar oare de ce mai ai nevoie pe lângă echipamente de cea mai bună calitate și oameni de ajutor?
Noi te ajutăm să îți atingi obiectivul și să ai un restaurant de succes, oferindu-ți 5 pași importanți de care să ții cont.
- Alege un concept unic
Primul pas atunci când dorești să investești într-un restaurant este să stabilești un concept. Vrei să ai succes și să atragi un număr mare de clienți, așa că trebuie să fii inovator și creativ. Conturează-ți noul brand în jurul unui concept unic. Gândește-te ce și-ar dori clienții tăi și oferă-le acest lucru într-un mod creativ și unic.
În jurul acestui concept, dezvoltă-ți comunicarea de brand, meniul și designul de interior.
- Investește într-o bună comunicare online
Cheia pentru a ajunge la client este, bineînțeles, mediul virtual. Creează-ți un website cu un design de calitate și informații clar prezentate. Oferă-i vizitatorului website-ului tău șansa de a afla tot ce își dorește: imagini reale cu restaurantul, imagini reale cu preparatele, meniul, adresa locației, linkuri către paginile de social media, date de contact și poate un scurt istoric al restaurantului.
Apelează la social media! Rețelele de socializare sunt un mijloc eficient și rapid de promovare. Ajungi mai ușor la publicul țintă și îți poți crea o comunitate online. Poți primi recenzii, iar pe baza lor afli ce trebuie să îmbunătățești. Poți dezvolta o comunicare continuă și transparentă.
Facebook, Instagram, TikTok sunt platforme de un real ajutor în dezvoltarea unui business în HORECA. Pentru a avea rezultate pozitive încă de la început, apelează la un specialist.
- Stabilește o bună relație cu personalul
După ce ți-ai conturat un concept, este timpul să treci la fapte. Ceea ce comunici trebuie să fie în acord cu ceea ce vinzi.
Funcționarea unui restautant nu este posibilă fără staff-ul tău de încredere. Pentru început, angajează un chef experimentat, care te-a cucerit nu doar prin preparatele minunate pe care le gătește, dar și prin modul său de comunicare. Trebuie să înțeleagă conceptul restaurantului și să fie dispus să te ajute în dezvoltarea lui.
Apoi, investește în personal de încredere. CV-ul persoanelor angajate este la fel de important ca recomandările primite de la vechiul loc de muncă.
Înconjoară-te de oameni implicați, care știu să se facă plăcuți de clienți și sunt dispuși să dezvolte o bună comunicare cu managementul, colegii și clienții.
- Alege cele mai bune ingrediente
Principalul motiv pentru care clienții îți trec pragul este, evident, mâncarea. Un restaurant este apreciat, în primul rând, pentru preparatele sale deosebite. Un chef bun te poate ajuta foarte mult în acest sens, dar pentru mâncăruri de nota 10 are nevoie de ingrediente pe măsură.
Discută cu chef-ul restaurantului tău și alegeți împreună ingredientele potrivite pentru ca preparatele să fie pe măsura așteptărilor clienților tăi. Nu face rabat de la calitate! Acest lucru se va reflecta mai devreme sau mai târziu asupra profitului tău.
- Investește în echipamente de calitate
Un pas foarte important în dezvoltarea unui restaurant este alegerea echipamentului din bucătărie. Cele mai bune preparate sunt realizate cu cele mai bune echipamente horeca. Desigur, cine le gătește și ingredientele cu care sunt pregătite sunt extrem de importante, însă în egală măsură ajută și aparatura folosită.
Alege-ți un furnizor de echipamente de bucătărie potrivit. Documentează-te asupra ofertelor de pe piață, vezi de ce ai nevoie și alege-l pe cel mai bun pentru tine. Este important ca furnizorul să îți stea la dispoziție cu toate informațiile necesare și să te sfătuiască atunci când ai nevoie.
Dezvoltarea unui business necesită multe resurse, însă dacă știi în care merită să investești, drumul spre succes este mai ușor. Alege-ți cu grijă conceputul în jurul căruia îți organizezi comunicarea de brand, angajează un personal de încredere și investește în ingrediente și echipamente horeca de cea mai bună calitate.