4 etape esențiale pe care orice strategie SEO trebuie să le cuprindă pentru a avea succes

SEO este procesul prin care site-urile ajung în fața utilizatorilor atunci când aceștia efectuează o căutare pe motoarele de căutare. Efortul investit de către companii în SEO este răsplătit prin captarea de trafic organic (trafic gratuit) pentru site-urile optimizate corespunzător.

Agenția de marketing online, Convertimo, a realizat un clasament al celor mai importante patru etape pe care orice strategie SEO trebuie să le parcurgă pentru a avea rezultate.

Auditul tehnic SEO

Auditul tehnic SEO reprezintă primul pas din strategie. Înainte de orice, trebuie să te asiguri că site-ul este pregătit din punct de vedere tehnic să fie descoperit, înregistrat și afișat corect de către motoarele de căutare.

Acest proces se realizează de către o echipă de specialiști SEO cu ajutorul unor softuri speciale care simulează comportamentul motoarelor de căutare pe un site, astfel încât să se poată identifica eventualele probleme de care s-ar putea lovi Google sau Bing atunci când îți accesează site-ul.

Analiza de cuvinte cheie

După ce te-ai asigurat că site-ul nu are probleme tehnice, trebuie să efectuezi o analiză de cuvinte cheie care te ajută să descoperi ce, cum și mai ales cât caută oamenii produsele sau serviciile tale.

Această analiza se poate realiza fie prin KeywordPlanner, unealta celor de la Google, fie prin Ahrefs, unul dintre cele mai folosite tool-uri de SEO.

Arhitectura site-ului

Următorul pas îl reprezintă crearea arhitecturii site-ului. În funcție de volumul căutărilor cuvintelor cheie și de categoriile de produse ori de servicii pe care business-ul vrea să le promoveze, se realizează o stuctura a paginilor din site organizată pe nivele.

Recomandat ar fi că arhitectura unui site să aibă maxim 3-4 nivele.

Optimizarea elementelor SEO on-page pe baza analizezi de cuvinte cheie și a arhitecturii

O altă etapă foarte importantă este optimizarea elementelor SEO on page bazată pe cuvintele cheie și structura site-ului.

Cele mai importante elemente SEO on page sunt: meta titlul (titlul paginii din codul sursă al site-ului), meta descrierea (descrierea paginii din codul sursă al site-ului), conținutul text (textul efectiv din pagină) și subtitlurile (elementele marcate cu etichetele HTML de tip  <h>).

Fiecare etapă descrisa mai sus are rolul ei în obținerea rezultatelor foarte bune din SEO. Cel mai important aspect de care trebuie să ții cont este faptul că nu trebuie să sari nicio etapă astfel încât să poți maximiza rezultatele.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata