Aeroportul Baneasa va avea tarife mai mari din 2010

Aeroportul Baneasa va avea tarife mai mari, incepând din 2010, din cauza noilor reglementari ROMATSA privind traficul aerian, dar si pe fondul nevoii de recuperare a creditelor angajate pentru dezvoltare, a declarat miercuri (28 octombrie 2009) Catalin Radu, director Directia Aviatie Civila din Ministerul Transporturilor, intr-un seminar de specialitate.

“În mod normal, aeroporturile din centrul oraselor au tarife de doua pâna la de patru ori mai mari si asta s-ar putea intâmpla si pe Baneasa, vor fi tarife ceva mai mari de anul viitor, chiar mai mari decât pe Otopeni pentru operator ii aerieni. Pâna in toamna lui 2011, când se finalizeaza parte a III-a de dezvoltare, traficul low-cost se poate muta la Otopeni”, a spus Catalin Radu.

Aeroportul Baneasa va deveni in scurt timp un aeroport destinat avioanelor de mici dimensiuni, mai ales ca intr-un an aeroportul va avea un terminal VIP, si va putea gazdui curse aeriene de la SRI, Politie, SMURD sau cu avioane de mici dimensiuni.
“Potrivit reglementarilor Romatsa, care vor intra in vigoare in 2010, se va face un calcul in functie de numarul miscarilor de aeronave, cu cât ai mai multe cu atit este mai ieftin, si de aceea tarifele pe Otopeni vor scadea.

Noi anul acesta nu vom creste tarifele, dar am renuntat la reducerea oferita companiilor aeriene, de la 5 pâna la 30% din valoarea unui bilet, bani pe care Aeroportul nu-i percepea inainte, si care ramâneau la companii”, a explicat directorul Aeroportului Baneasa, George Mihalcea. Ideea mutarii traficului comercial cu aeronave de mare capacitate de pe Baneasa pe Aeroportul Otopeni, de pe vremea Guvernului Tariceanu, motivatia fiind ca in Europa nu exista aeroporturi in centrul oraselor sau in apropierea lor.

Problema mutarii la sfârsitul lui 2011 va fi delicata pentru Aeroportul Otopeni, care va finaliza atunci faza a III-a de dezvoltare si va avea o capacitate de sase milioane de pasageri pe an, fata de 4,5 milioane de pasageri. Aeroportul Otopeni va fi astfel destul de aglomerat, pentru ca pe lânga cele circa cinci milioane de pasageri ale Aeroportului, se adauga cele circa 1, 8 milioane de pasageri ale Aeroportului Baneasa, astfel ca Otopeniul va avea o capacitate usor depasita, la sfârsitul lui 2011.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata